ההסכם בוטל?

הרב עדס התערב: בנות ספרדיות ללא סמינר

38 בנות נשארו בבית, למרות ההסכם שכולן ישובצו. הגר"י עדס ששהה בשבוע האחרון בב"ב פעל ולחץ שיקבלו את 15 הבנות הספרדיות ששייכות ל'מרביצי' לסמינרים אשכנזים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רבי יהודה עדס (צילום: מוסדות 'בנין אב')

לפני כחודשיים נחשף ב'כיכר השבת' כי למעלה ממאתיים בנות סמינר בבני ברק לא התקבלו לסמינר. המעקב הצמוד של 'כיכר השבת' הביאו לכך שלמעלה מ-170 בנות, ברובן ספרדיות שהופלו לרעה - התקבלו בהסדר מיוחד בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי לפיו בכל כיתה, בכל הסמינרים בעיר יקבלו עוד 2 בנות.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי נכון להיום, עם סיום שנת הלימודים, ולמרות ההסדר, נותרו 38 בנות ספרדיות בבני ברק ללא סמינר לשנה הבאה, שכן אחד ממנהלי הסמינרים מסרב להסדר לפיו עליו לקבל עוד 2 בנות לכל כיתה.

המנהל הסביר כי בכל מקרה, הלימודים בסמינר שלו מתקיימים בקרוואנים ולכן אי אפשר לכפות עליו לקבל את הבנות הספרדיות.

משיחות שערך 'כיכר השבת' עם אישי ציבור בעיר עולה כי 15 בנות מתוך ה-38 שייכים לקהילת "המרביצי" מתלמידיו של הגר"י עדס; מדובר במשפחות שאינם מתפשרים על סמינר שאינו אשכנזי בהגדרה.

ל'כיכר השבת' נודע כי מנהיג מרביצי התורה הספרדים, הגאון רבי יהודה עדס שהה בסוף השבוע בעיר בני ברק לשמחת נישואי נכדתו, בת לחתנו הרב יצחק גרינוולד, והרב עדס השתתף למרות שבמשך תקופה ארוכה לא יצא מגבולות ירושלים.

אחד מתלמידיו, מספר ל'כיכר' כי "במהלך שהותו בעיר פעל הרב לסידור הבנות כל החתונה הוא היה מוטרד מנושא הסמינרים, שחלק בלתי מבוטל מהבנות שלא התקבלו - הם תלמידיו".

כשפגש סוף סוף את ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר לו: "השמחה שלי לא שלמה כל עוד הבנות של התלמידים שלי לא הסתדרו בסמינרים". כנראה הלחצים עזרו ולפי אנשיו של הרב עדס, הבנות קיבלו הודעה כי עד יום שלישי הקרוב הן יקבלו תשובה חיובית.

בכיר בעירייה ששוחח עם 'כיכר' אומר: "כל ה-38 בנות למעשה מסודרות ע"י השיבוץ שערך העירייה, למרות שאחד הסמינרים לא קיבל את ההסכם. אך ככל הנראה ה-15 תלמידות ששייכות לקהילת ה'מרביצי' השיבוץ שלהן יבוטל, והם ישובצו לסמינרים אשכנזיים כפי בקשתו היוצאת מגדר הרגיל של הרב עדס, שאר הבנות יכולות ללכת לפי השיבו שקיבלו מהסמינר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר