הסערה בחסידות

כינוס חירום ב'גור': "אין מציאות של אי ציות להוראות הרבי"

בכינוס שנערך בבית המדרש של גור ברחוב רלב"ח בירושלים, הזכירו הדוברים, מראשי החסידות, את אלו הנלחמים באדמו"ר: "אוי לנו שאנחנו צריכים לדבר על הנושא הזה כאן, בבית המדרש" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסערה בחסידות גור: כינוס מחאה של בכירי רבני ומחנכי חסידות גור, נערך בסוף השבוע בבית המדרש הישן ברח' רלב"ח בירושלים, במהלכו החליטו בכירי רבני גור להחרים את העסקן ד.ב, הנלחם נגד קיום הקעמפ לבנות החסידות, ואף עתר לבית המשפט בארה"ב.

דבר קיום מכתב החרם נחשף אמש לראשונה ב'כיכר השבת', וכעת אנו מביאים את עיקרי הדברים שנאמרו בכינוס, מתוך ההקלטה המליאה שהגיעה לידינו.

בפתיחת הכינוס דיבר המחנך הרב ישראל פנחס גוטסמן, חתנו של הרה"ג משה פוגל רב קהילת גור בארה"ב, שתיאר לציבור את השתלשלות העניינים.

לדבריו, כאשר עסקן שומע הוראה מפורשת מהאדמו"ר, ובכל זאת הוא בוחר לפעול בניגוד לדברים, "בכך הוא שרף את ספר התורה בכבודו ובעצמו".

"אנו לא ניתן לזה להמשיך", הבהיר הרב גוטסמן והמשיך: "אין לנו במה להתבייש, יש לנו נערים וילדים שדברי תורה מחודדים בפיהם, הבושה היא שיהודים שחיים בתוכנו מרימים ראש במטרה לעקור אמונת חכמים".

לאחר מכן הוזמן לדבר המשגיח הוותיק ומקורבם של כל אדמו"רי גור מאז ימי ה"בית ישראל", הרב אברהם יוסף אירנשטיין, שאף נשלח מטעם האדמו"ר לארה"ב לנסות ולהסדיר העניינים בדרכי נועם.

"אנחנו עוברים ימים קשים, ולמעשה גם שנה קשה מאד, מלאה בעגמת נפש. אוי לנו שאנחנו צריכים לדבר על הנושא הזה כאן בבית המדרש", התאונן הרב אירנשטיין.

"אירע לנו בקהילה טרגדיה נוראה שלא זכורה לי מעולם. שמי שמתיימר להציג עצמו כחסיד גור נאבק כנגד הרבי, כאשר הוא הגיע לארץ, והרבי חיכה לו במיוחד במשך יותר משעה, ולאחר שנכנס לאדמו"ר ושמע ממנו הוראות מפורשות, הוא חזר, וברוב חוצפתו החליט לא לשמוע בקול הרבי".

"הלב מתפוצץ", צעק הרב אירנשטיין, "ואנחנו צריכים לחזור בתשובה, אם הדור הצעיר יראה מחאה גורפת, הוא יבין שאין מציאות כזאת של אי ציות להוראות הרבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר