צפו בתיעוד

מסיימי הש"ס בחנו את הבחורים הצעירים

הבחורים הצעירים בישיבת ערלוי שלמדו בבא קמא בעל-פה, רצו אתגר בכדי להבחן על המסכת ונבחנו אצל אברכי 'ש"ס אידן' הבקיאים בכל הש"ס. צפו בתיעוד מהבחינה (חסידים)

(צילום: ללא קרדיט)

האברכים שסיימו את הש"ס ונבחנו עליו בעל פה בשאלות מסובכות בכל חלקי הש"ס הוזמנו לישיבה לצעירים ערלוי בבני ברק, בכדי לבחון את התלמידים.

לאחר שתלמידי שיעור ב' בישיבה למדו את מסכת בבא קמא בעל פה, הזמין הגאון רבי יהושע מנחם וייס, המנהל רוחני של ישיבה לצעירים ערלוי בבני ברק, את אברכי כולל 'ש"ס אידן' לבוא ולבחון את הבחורים הצעירים.

הגאון רבי משה אייזיק סמט, ראש הכוללים של ש"ס אידן, התייעץ עם האברכים והם הסכימו להקדיש זמן לבחינת הבחורים.

הבחורים בני ה-15 הגיעו לכולל בירושלים, והתחלקו לזוגות להם הוצמד אברך כשעל שולחן הבחינה אין כלל גמרות וספרים. וכך במשך כמה שעות נבחנו הבחורים על כל מסכת בבא קמא, לארכה ולרחבה וענו על כל השאלות כשלאחר מכן התאספו הבחורים למבחן כללי ביחד.

האברכים שמחו לראות את כוחם של כל אחד מהבחורים ולדברי אחד הנוכחים, "התחושה הכללית הייתה שהחכמים ותלמידי החכמים הצעירים הם הוכחה עד כמה השכל מעמיק והידע המקיף של הש"ס יכול גם להתחיל בגיל צעיר".

המשגיח הרוחני בישיבת ערלוי שארגן את האירוע, סיפר כי הבחורים חזרו לישיבה במצב רוח מרומם וכעת לאחר שידעו את מסכת בבא קמא הם חפצים להפוך לאברכים בכולל בו מסיימים את הש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר