"לא יקבלו שירותים"

חריש: ראש המועצה יצחק קשת נגד 'תולדות אהרן'

פרסומים על כוונתם של חסידי 'תולדות אהרן' להגיע להתגורר בחריש, עוררו מחאה חילונית, אליה הצטרף ראש המועצה יצחק קשת שהודיע כי לא יעניק להם שירותים (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בנייה בחריש. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

במועצה המקומית חריש, מתוכננת להיבנות שכונה חדשה - "הדר חריש", במרכז העיר כאשר שישה בניינים מתוכה, המונים כ-120 דירות, מיועדים עבור חסידי 'תולדות אהרון'. אלא שסערת ענק מתחוללת בימים אלו בעיר, בניסיון למנוע את הגעתם של אנשי החסידות השמרנית לעיר.

התושבים החילונים המקומיים מוטרדים מההערכות בעיר שלפיהן מתוכננת הגעתם של אנשי החסידות, הנחשבת לקיצונית, לעיר. תושבים חילונים לצד דתיים פתחו לאחרונה עמוד בפייסבוק "שומרים על חריש" ובו הם מודיעים כי הם מתנגדים "להתחרדות העיר".

המחאה בעיר נגד חסידות תולדות אהרון בעיצומה ומתנהלת ברשתות החברתיות, בישיבות מועצה ובכינוסי חירום. "רוב העיר חילונית ודתית ורוצה לשמור על צביון זה", נכתב במחאה.

בעירייה טוענים לעומת זאת בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בתוכנית שרחוקה מאישור ושכרגע אין כוונה להפוך את המתחם המדובר לאזור חרדי.

ח"כ אורי מקלב עם האברכים בחריש

נראה כי ההסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי במערכת הבחירות הארצית, מחלחלת גם אל הזירה המקומית. ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' הגיע אמש (ראשון) לחריש והבהיר כי "העיר חריש עומדת בפני הכרעה, האם היא הופכת לשלוחה של החסידות הקיצונית 'תולדות אהרון' , או שומרת על ציביונה, כעיר כלל ישראלית שיש בה מקום לכולם", כתב פורר.

ביום חמישי האחרון ביקר בעיר ח"כ אורי מקלב, הוא נועד עם ראש המועצה ולאחר מכן הלך לעודד את האברכים החלוצים שגרים שם ודיבר איתם על התפתחות המקום.

יצוין כי ראש המועצה יצחק קשת הנחשב לליכודניק מסורתי הצטרף אף הוא לשורת המתנגדים להגעתם של חסידות תולדות אהרון לעיר. "אני מתנגד נחרצות לכניסה שלהם לעיר הזאת. קבוצות קיצוניות שמחפשות אוטונומיה סגורה לאורח חייהם אינן מתאימות לעיר וערכיה", הבהיר קשת.

ראש המועצה יצחק קשת (מתוך דף הפייסבוק שלו)

קשת הקצין בדברים חמורים עוד יותר והבהיר כי אם החסידות תחליט להגיע לעיר הרי ש"הם לא יקבלו ממני כראש עיר את השירותים שהם דורשים". לדברי קשת: "לא אאפשר כניסה של קבוצה בדלנית, סגורה, שלא מכבדת את מוסדות המדינה".

בישיבת מועצה שנערכה לאחרונה חזר קשת על דבריו בפני חברי המועצה: "העיר חריש תמשיך להיות מושתתת על ערכים של כבוד הדדי ואי כפייה. הקבוצה הקיצונית המסוימת שנטען כי היא מנסה להגיע לחריש, אינה תואמת את ערכי העיר חריש ולכן חריש אינה מתאימה לה. אין להם מה לחפש כאן והם יתקשו מאוד להשתקע בעיר אם הם מחפשים בדלנות".

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי בשלב זה אין היתכנות ממשית להגעת החסידות - השוכנת ברובה בירושלים ובבית שמש - לחריש, אך לא מן הנמנע כי בהמשך ייעשו צעדים להרחיב את משכנה של החסידות לחריש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר