בכיר 'מפלגת ברק'

יאיר גולן: יש אצלנו עדות לחברה הנאצית

הרמטכ"ל לשעבר, בכיר מפלגתו החדשה של אהוד ברק, מכה שוב: כשהתבקש לדייק היום את אמירתו המסעירה מהעבר על "זיהוי תהליכים" גרמניים בישראל - הוא נפל שוב בלשונו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר גולן (צילום: Flash90)

יאיר גולן, לשעבר סגן הרמטכ"ל וכיום חבר בכיר במפלגתו החדשה של אהוד ברק, החריף היום (שני) את ההשוואה המסוימת שערך בין מדינת ישראל לנאציזם.

בראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' ב'כאן', לאחר שטען להוצאת דבריו מן העבר מהקשרם, נשאל גולן: "אז אנחנו לא שווים לחברה הנאצית, אלא יש אצלנו רק עדות לחברה הנאצית?", והשיב: "נכון, בדיוק, ככתוב בעברית תקנית. בהחלט כך".

כזכור, בנאום שנשא כסגן הרמטכ"ל ב'יום השואה', לפני שלוש שנים, ערך יאיר גולן השוואה מקוממת בין מה שקורה כיום במדינת ישראל לבין מה שאירע בגרמניה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, שהכשיר את עליית הנאצים והוביל לבסוף לשואה.

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה", אמר אז גולן, "הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

הנאום המקומם של יאיר גולן (צילום ארכיון: באדיבות ערוץ 20)

היום, לאחר שהעיתונאי קלמן ליבסקינד, מי שראיין אותו, צייץ בטוויטר את הכותרת "יאיר גולן יש בחברה שלנו עדות לחברה הנאצית", מיהר גולן לנסות ולהכחיש את הציטוט.

"קלמן, תפסיק לסלף, תפסיק לקחת חצאי משפטים ולהוציא אותם מהקשרם. תהיה הגון. החברה שלנו זקוקה למנהיגות אחרת. בוא נתמקד בעיקר, בוא נחזיר את ישראל לשפיות", כתב גולן לליבסקינד, כשהוא מתכוין להגן על מעמדו הציבורי החדש כפוליטיקאי, החבר במפלגת ברק.

חובר למפלגת ברק, בשבוע שעבר (צילום: Flash90)

העיתונאי לא נותר חייב, וצייץ בתגובה: "הנה הציטוט המדוייק. קחו אותו מכאן: שאלה: "אז אנחנו לא שווים לחברה הנאצית, אלא יש אצלנו רק עדות לחברה הנאצית?". יאיר גולן: "נכון, בדיוק, ככתוב בעברית תקנית, בהחלט כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר