חשיפת 'כיכר'

הישיבות ביצעו "מעקף" להחלטת הרבנים

בעוד גדולי ראשי הישיבות סיכמו כי עולם התורה הספרדי ימתין עם הבחינות לקבלת תלמידים עד לי"ח תמוז, מספר ישיבות מובילות מצאו פתרון: קבלת תלמידים - אף ללא בחינות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תלמידי ישיבת 'ברכת אפרים'. אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי)

פרסום ראשון: מספר ישיבות ספרדיות שברו את ה'טאבו', והחלו לקבל תלמידים לשנת הלימודים הבאה, על בסיס בירורים בלבד, זאת על רקע ההחלטה הרבנית הרשמית, שנחשפה לפני כחודש ב'כיכר השבת', שלא לערוך בחינות במשך שלושת השבועות הקרובים.

כזכור, הבוקר (שני) 'כיכר' חשף כי אמש התקיימה ישיבה לילית אצל הגאון רבי משה הלל הירש, שתיעוד ממנה פורסם הבוקר, ובה הוחלט כי הישיבות הספרדיות לא יערכו בחינות לפני התאריך י"ח בתמוז.

ל"כיכר השבת" נודע כי למרות ההחלטה, ישיבת 'ברכת אפרים', מהישיבות המובילות בעולם התורה הספרדי, הקדימה בענין את יתר הישיבות, ואף סגרה כבר את הרישום שלה.

כמו כן, נחשף אמש כי בישיבת 'בית שמעיה' החלו לבחון תלמידים, זאת בשל התנגדות הגאון רבי שלמה אנגלנדר להחלטת ראשי הישיבות להמתין לי"ח תמוז.

הדיון הלילי בבית הגרמ"ה הירש (צילום: יהודה קריאף)

כאמור מעקב 'כיכר השבת' מגלה כעת, כי מאחורי הקלעים החלו ישיבות ספרדיות לקבל תלמידים ללא מבחן, על בסיס בירורים בלבד. הישיבה המוכרת מביניהן, היא 'ברכת אפרים' בראשות הגר"ב פנחסי, שכבר קיבלה יותר מ-40 בחורים לשנה הבאה, ובכוונתם לבחון תלמידים בקרוב.

התלמידים שנרשמו והתקבלו לישיבת 'ברכת אפרים', הן בעיקר מהישיבות הקטנות 'שבות יהודה', 'דבי אליהו', 'משכנות הרועים' ו'תפארת הלוי'.

יצוין עם זאת, כי ישיבות רבות אחרות עדיין שומרות על התקנה של הרבנים בראשות הגרמ"ה הירש, ולא עורכות בירורים או קבלה מוקדמת לעת עתה.

כך או כך, 'שוק הרישום' הספרדי כבר בעיצומו. רשם מוכר מסכם את המצב, בשיחה ל'כיכר השבת': "אסרו עלינו לבחון - אז מקבלים על בסיס בירורים. המבחנים פחות רלוונטיים. הבחורים כבר סגורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר