"מי פילל ומי מילל"

אחרי שנים: מקווה טהרה חדש נחנך ברוסיה

בעיר לוברצי הסמוכה למוסקבה, נחנך ברוב פאר מקווה טהרה, לצד הרחבת הפעילות היהודית במקום. הרב גולדשמידט בטקס: "לא חלמנו שנגיע ליום הזה". צפו בגלריה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בגזירת הסרט למקווה החדש (צילום: לוי נזרוב)

אחרי עשות שנים שלא היה במקום מקווה טהרה, בשבוע האחרון נחנך ברוב פאר והדר המקווה החדש בעיר לוברצי הנמצאת בפרברי מוסקבה, בטקס המרשים השתתפו רבנים ואישי ציבור, מרוסיה, אירופה וישראל.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגר"פ גולדשמידט אמר בחנוכת המקווה: כי "המקווה נבנה בהידור רב, עצם הקהילה בעיר הזו זה - הגשמת חזון העצמות היבשות כשעל הכל מנצח רב הקהילה הרב משה אסטרין, אנו מתקרבים בחסדי השם למאה קהילות דתיות המתנהלות בדרך ישראל סבא במוסקבה ופרבריה."

בהמשך דבריו בירך הרב גולדשמידט את הקהילה היהודית בלוברצי ואמר: "כולנו תקווה שנוכל להמשיך, ביתר שאת וביתר עוז, אני נפעם ונרגש כמו כל הנוכחים כאן; לראות בהקמת מקווה טהרה כאן בהידור רב לצד הפעילות הענפה שרב העיר מקיים".

בטקס המרשים השתתפו; סגן הרה"ר למוסקבה הרב דוד ישובייב ראש מוסדות 'תורה מציון'. רבנים ואישי ציבור מאירופה ומישראל. הנדיב ראש הקהילה מר אלכסנדר מז׳יבובסקי ובני משפחתו. אורחים ממדינות חבר העמים וחברי הקהילה. מאות מתושבי העיר היו עדים למחזה בלתי שגרתי. עשרות יהודים, רבנים ואורחים מכל רחבי אירופה ומישראל, צעדו בעיר בתהלוכה מאובטחים בידי כוחות הביטחון המקומיים לכיוון המרכז הקהילתי שלצדו נחנך מקווה הטהרה.

מקווה הטהרה שנבנה על טהרת הקודש עם בור זריעה ובור השקה ובמבנה מפואר במיוחד נתרם על ידי ראש הקהילה מר אלכסנדר מז׳יבובסקי. לצד מקווה הטהרה החדש פועל בעיר מרכז יהודי גדול ומרשים שבו שוכן בית מדרש ומרכז ללימודי יהדות. בבית המדרש מתקיימים תפילות תמידין כסדרן במהלך כל ימות השבוע בהשתתפות כמאה וחמישים מבני הקהילה. את הפעילות התורנית המרשימה מנהל ביד רמה רב הקהילה הרב משה אסטרין בוגר ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה.

הרב אסטרין אמר בטקס: כי "הפעילות התורנית נזקפת רבות לזכותו של מר מז'יבובסקי ראש הקהילה 'איש אשר רוח אלוקים בו שזוכה היום גם לחנוך את מקווה הטהרה שהוקם בתרומתו - אני נרגש לראות את התפתחותה ושגשוגה של הקהילה. זהו יום חג לנו במיוחד אבל גם ליהדות אירופה והעולם היהודי כולו שכאן מקימים מקוה טהרה זהו חזון אחרית הימים".

צילום: לוי נזרוב
צילום: לוי נזרוב
צילום: לוי נזרוב
צילום: לוי נזרוב
צילום: לוי נזרוב
צילום: לוי נזרוב
צילום: לוי נזרוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר