פרס ביטחון ישראל למשמידי מנהרות הטרור של חיזבאללה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין העניק את הפרס ליחידות הצה"ליות שהובילו את המאמץ להשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה במסגרת מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

היום (שלישי) העניק נשיא מדינת ישראל, מר ראובן ריבלין, את פרס ביטחון ישראל ע"ש אליהו גולומב למספר מערכים באגף המודיעין, ביניהם יחידת האיסוף המרכזית, מודיעין פיקוד הצפון והיחידה הטכנולוגית, למחלקת תקיפה ואיסוף בחטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ולמפא"ת (המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון).

הפרס ניתן על פעילותם המשותפת של הגופים כצוות מודיעיני-טכנולוגי מבצעי שהוביל במשך שנים את נוהל הקרב המיוחד לאיתור והשמדת המנהרות ההתקפיות שבנה ארגון הטרור חיזבאללה בגבול לבנון.

הצוות המודיעיני-טכנולוגי המיוחד הוקם בשנת 2014 באגף המודיעין בשיתוף פיקוד הצפון לאור חשדות הולכים ומתחזקים שיש בכוונת ארגון הטרור חיזבאללה לחפור מנהרות טרור התקפיות לשטח ישראל כרכיב סודי ומפתיע בתוכנית ההתקפית המסווגת שגיבש "לכיבוש הגליל".

במהלך נוהל הקרב הוקמה המעבדה בעוצבת "הגליל" לטובת מבצע "מגן צפוני" כזרוע טכנולוגית לגילוי מנהרות של החטיבה הטכנולוגית ליבשה. הקמתה התבססה על המעבדה לגילוי מנהרות באוגדת עזה שזכתה גם היא כחלק ממחלקת תקיפה ואיסוף של החטיבה הטכנולוגית ליבשה בפרס ביטחון ישראל בשנה שעברה.

מעבדה זו משמשת למחקר טכנולוגי הכולל סריקת תאי שטח ופענוח המידע המתקבל. במקביל, פועלת המעבדה לשיפור טכנולוגיות קיימות וחותרת לפיתוח טכניקות גילוי חדשות לאיתור ומיפוי מנהרות, טכניקות התואמות את האתגר הספציפי של מנהרות טרור בתוואים שונים.

עבודת הצוות אפשרה לצה"ל לממש את מבצע "מגן צפוני" באופן שהביא לחשיפה ונטרול של שישה צירי מנהרות התקפיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר