תושבי רמות זועמים

"אנחנו נאלצים להתפלל בחניה, והחילונים מקבלים את המגרש"

תושביה של השכונה החרדית החדשה, 'קאנטרי רמות' זועמים: "כל יום אנו נאלצים להתפלל בחניה כי אין לנו מבנה קבע, ואת המגרש היחיד בשכונתנו, נתנה העירייה לחילונים" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שכונה חדשה, אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בשכונה החרדית החדשה בירושלים, 'קאנטרי רמות', הנמצאת למרגלות שכונת רמות א', יש מחסור חמור במבני ציבור, ולתושבים אין בית כנסת גנים, מכולות וכו'. אלא שמתברר כי העירייה החליטה להקצות את הקרקע שנותרה בשכונה דווקא לבית ספר חילוני שאיו לו כל קשר לאופי השכונה, ולצרכיה.

יונתן, אחד התושבים אומר ל'כיכר השבת': "השכונה נחשבת כשכונה חרדית לגמרי, אמנם יש שם גם קצת דתיים לאומיים, אך הם מיעוט בתוך השכונה. מה שבטוח - חילוניים אין שם".

נציג התושבים בשכונה, משה הרשלר, אומר ל'כיכר השבת': "המגרש הריק נמצא במרכז השכונה ובדרך כלל, בכל מקום, משתמשים בזה לרווחת התושבים. גם במגרש הנוכחי התושבים חשבו שזה יהיה מיועד עבר צרכי הקהילה כמו: בתי ספר, גנים, בתי כנסת ומכולות".

"אלא שלהפתעת התושבים, העירייה החליטה להקצות את המגרש דווקא לבית ספר חילוני למרות שאין צורך לתושבי השכונה בכזה בית ספר, מילא אם היו מייעדים לחרדיים, אבל זה לחילוניים. המצב האבסורדי הזה גורם שתושבי השכונה החדשה נאלצים לשלוח את בנותיהם לבית ספר ברמת שלמה, כי בבית הספר ברמות א' אין כבר מקום. אז ראוי שהעירייה תדאג קודם לתושבי השכונה, ורק לאחר מכן לאלו שמגיעים מחוץ לשכונה".

היום (רביעי) היה אמור להיות דיון מטעם העירייה - במינהל הקהילתי של רמות. בדיון היו אמורים להיות גם ועדת התיכנון, המתכנן האורבני של השכונה יחד עם תושבי האזור. בשעות האחרונות ביטלו אנשי העירייה את הכנס המדובר.

לדברי התושבים ששוחחו עם 'כיכר השבת': "ביקשנו מהתושבים שיגיעו אך כנראה תושביה החרדיים של השכונה פחות אקטיביסטים, וככל הנראה לא יגיעו בהמוניהם, מה גם שזה יוצא בדיוק באמצע היום".

יונתן מספר: "הנציגים החרדיים בעירייה אדישים לגמרי, למרות שפנינו אליהם עדיין לא שונתה ההחלטה ההזויה של בית ספר חילוני בלב שכונה חרדית, בזמן שלחרדים עצמם אין די מבני ציבור".

מעיריית ירושים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בשכונת רמות עתידה להתאכלס שכונה חדשה (שכונת הקאנטרי) שמונה 700 יח"ד ולכן הצורך קיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר