המחאה, האלימות והאפליה

הרב הראשי ליוצאי אתיופיה: "הפצע פתוח, חייבים להבין"

בראיון מיוחד ל'ישי ורבינא בכיכר', מסביר הגאון רבי ראובן וובשת - רבה הראשי של העדה האתיופית בישראל, את פשר המחאה, מתנגד לאלימות וחושף את האפליה הקשה • צפו בקטע מהראיון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

הגאון רבי ראובן וובשת, רבה הראשי של העדה האתיופית בישראל, מתייחס בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר' למחאות בני העדה שהפכו לאלימות מאוד, וכן לאפליה כלפי בני העדה בציבור החרדי. הראיון המלא ישודר מחר (חמישי) בשעה 19:00 בתוכנית 'ישי ורבינא בכיכר'.

באשר להפגנות המחאה ברחבי הארץ, אומר הגר"ר וובשת: "ההפגנות האלו, צריך להסתכל מה הוביל, שרשרת אירועים. אם נסתכל נראה את זה בטווח של לפחות שנתיים אחרונות, זה מה שזכור לציבור. אחרי כל המקרים והמקרה האחרון, שהיה מקרה קשה, שאין לו הסבר עדיין, הפצע פתוח, לכן זה דבר שקשה להסביר אותו על פי ההיגיון, וזה מה שהוביל להפגנות".

על האלימות הקשה בהפגנות אמש, אומר הרב הראשי: "זה דבר שאסור שיקרה, אבל מצד שני אנחנו חייבים להבין מה הוביל. יש למעלה מ-10 מקרים שבחורים מהקהילה האתיופית נהרגו מירי של שוטרים. אני לא בטוח שכל קבוצה אחרת במדינת ישראל הייתה מעבירה את זה לסדר היום, לכן זו התוצאה. ברגע שנפשך פה דם, אז צריך לראות את כל הדברים האלה.

"זו לא אלימות, זה מעבר, הירי הזה בקלות. במקרה הייתי לוחם וקצין בצה"ל. לימדו אותנו היטב הוראות פתיחה באש, צריך לחדד. זה דבר שאין לו הסבר כרגע". יודגש כי בראיון המלא הרב קרא לעצור את האלימות והדגיש כי הדבר אינו תורם לאף צד - ואף מזיק.

באשר לאפליה כנגד בני העדה האתיופית בציבור החרדי, אומר הרב וובשת כי "קיימת אפליה בציבור החרדי, במספר תחומים, ישיבות, סמינרים ותלמודי תורה. יש על שולחני פניות".

הרב הראשי חשף סיפור מטריד ומטלטל על תלמיד ישיבה חרדי שלא התקבל רק בשל צבע עורו: "השבוע קיבלתי פניה מילד כל כך מוצלח, אני אישית מכיר אותו, הוא בוכה לי, הוא אומר 'לא רוצים לקבל אותי', הודיעו לראש הישיבה לא לשלוח את הבחור הזה, אנחנו יודעים מה הסיבה. איך אפשר לשמוע ילד ככה בוכה? בוכה בשביל ללמוד תורה. כמובן שלא היה לי הסבר הגיוני, ביקשתי ממנו לנהוג בסבלנות. אכן השפענו בכיוון ואנחנו ממתינים לתשובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר