הותר לפרסום

מומחה חבלה של חמאס חדר לישראל - ונעצר • צפו בחקירתו

מומחה החבלה הוכשר על ידי חמאס והוחדר לשטח ישראל בכיסוי הומניטארי, על מנת להקים מעבדה לייצור מטעני נפץ שישמשו לביצוע פיגועי טרור. בחסדי שמיים, הוא נעצר (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המחבל, בחקירתו (צילום: דוברות שב"כ)

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עצר את פאדי אבו אלסבח, תושב רצועת עזה שהוכשר על ידי חמאס, לאחר שהוחדר לתוך שטח ישראל בכיסוי הומינטארי.

מומחה החבלה נכנס לישראל באישור הומניטרי לטובת קבלת טיפולים רפואיים, במטרה להקים מעבדת חבלה לטובת ייצור מטענים שישמשו לפיגועי תופת בישראל.

לפי הודעת השב"כ, פאדי עבר אימונים צבאיים אינטנסיביים שהכשירו אותו לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה וכן תודרך כיצד לעמוד בתחקור במעבר ארז ובחקירת השב"כ והונחה להכחיש היכרותו עם מגיסיו ומאמניו ברצועה.

פאדי גויס על ידי אשרף סבאח, פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, אשר השתחרר מהכלא בישראל בשנת 2015, לאחר שריצה 12 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגועי מטען כנגד כוחות צה"ל בגבול הרצועה ותכנון פיגועים נוספים.

פאדי אבו אלסבח

מחקירתו בישראל עלה כי טרם יציאתו לטיפול רפואי, קיבל פאדי מאשרף מעיל ובתוכו פיסת בד מוסלקת שעליה רשומות מילות קוד לצורך תקשורת מוצפנת בין הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה לבין המגוייסים באיו"ש, לטובת תכנון וביצוע פיגועים כנגד מטרות ישראליות.

פאדי ניצל את ההיתר ההומניטרי שקיבל מישראל לשם כניסתו לטובת טיפול רפואי בחברון אך בפועל לא הגיע לבית החולים אלא חבר לגורמים בחברון לטובת קידום פעילות טרור ומימוש משימותיו.

כאמור, בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל בתאריך ה-18 במאי נעצר פאדי, זמן קצר לאחר שנכנס לאזור טייבה בישראל. ביחד עימו נעצרו שב"חים נוספים מהרצועה אשר הוחשדו כמי שמסייעים או מודעים לפעילותו. בסופו של דבר הוזם החשד בעניינם והם שוחררו.

יצוין כי במהלך החודשים האחרונים שב"כ סיכל ניסיונות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה להקים מספר תשתיות טרור ברחבי איו"ש אשר פעלו במקביל במטרה להוציא לפועל פיגועי תופת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר