הנאום - וההסתה

השוואה מזעזעת: "גייסי החרדים לצבא - כמו מנגלה ימ"ש"

לפני המחאה על גיוס בנות, השווה הנואם את הפועלים לגיוס חרדים לצה"ל לרופא הנאצי, וטען כי שלטונות הצבא השקיע כספים רבים והצליח לגייס משת"פים - גם מתוך 'הפלג הירושלמי' (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

ביום ראשון השבוע, הפגינו מאות על 'גיוס בנות', למרות שהבנות החרדיות שנעצרו לאחר שהוגדרו כעריקות, כבר שוחחרו ממעצר.

ההפגנה התקיימה ברחוב בר אילן בירושלים, אך עוד לפני, נאספו כדי לשמוע נאומים ממספר רבנים ועסקנים, ברחבה שליד בניין 'העדה החרדית' בירושלים.

אחד הנואמים במקום, ערך השוואה מחרידה בין הפועלים לגיוס חרדים לצה"ל, לבין יוזף מנגלה ימ"ש, וקרא לציבור לזעוק חרד"ק לחיילים חרדים.

בדבריו קרא למפגינים לשים לב, אם רואים בחור המתלבט, להעביר את פרטיהם לידי העסקנים ולידי הארגונים המסייעים. ואם רואים בחור שמצליח לעמוד חזק יותר על עקרונותיו, לשכנע אותו שלא יתייצב כלל בלשכות הגיוס.

הוא המשיל זאת לבניית בית חולים מתחת לגשר, שמסייעים למי שנופל, אך ההצלה הגדולה ביותר היא לא לעלות על הגשר, ולא להיכנס ללשכת הגיוס, פעולה אותה הגדיר כ'מרד אזרחי'.

לדבריו, מטרת הציונים, אותם המשיל לכלבים, להביא לגיסו עוד ועוד בנות, כאשר הם פועלים על מנת לגייס בחורה אחת, מתוך הבנה כי אחריה יבואו עוד, ולכן, הסביר, נלחמים הרשויות בארגון 'חומותייך', של הנשים העומדות מחוץ ללשכת גיוס ומסבירות לנערות המגיעות על זכויותיהן ומה באפשרותן לעשות.

בהשוואה חריגה, אמר כי הגייסים הפועלים לגיוס חרדים לצה"ל, הם כמו מנגלה באושוויץ, שהראה באצבעו מי מי ייקח ימינה לחיים, ומי שמאלה למוות, כך הם מחליטים מי יישאר בישיבה, וממי ישללו את מעמד בן הישיבה.

הנואם הוסיף כי כל אחד מהמתגייסים, הופך בעצמו לשגריר של צה"ל לאחר שהם מחייבים אותו לצעוד ברחוב עם מדים, ובכך הוא משפיע על חבריו וקרובי משפחתו.

הוא הוסיף, כי כאשר רואים חייל חרדי הולך ברחוב, וצועקים עליו "חרד"ק", זה הדרך לשמור על יהודי ירא שמיים.

הנואם האשים כי בכל קהילה, כולל של דוברי אידיש, יש משת"פים המדווחים לרשויות הצבא מי הם הבחורים החלשים יותר שלא יעמדו בפני איומים ופיתויים.

לדבריו, הצבא שילם כספים רבים למשת"פים מתוך הפלג הירושלמי, הפועלים, אם לא בנושאי גיוס בנים, אז בנושאי גיוס בנות.

בסיום דבריו קרא לבנות שלא להתייצב בלשכת הגיוס, ולהסתפק בשליחת תצהיר דת כפי הסיכום מול הרשויות, כי הבת שומרת שבת וכו'.

לאחר שסיים לדבר, יצאו מאות המפגינים אל רחוב בר אילן בירושלים, שם נערכה הפגנה סוערת שכללה חסימת כבישים ומספר עצורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר