אחרי הכישלון

הסקר הערב של חדשות 12 - בלי מינה צמח

בפעם הראשונה מזה שנים ש'כוהנת הסקרים' של מדינת ישראל, מינה צמח, לא הופיעה על המרקע של אזרחי ישראל והציגה את הסקר • הפרטים על פרישתה הדרמטית (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מינה צמח (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בסקר שנערך הערב (רביעי) בחברת 'החדשות', מינה צמח לא השתתפה בו לראשונה מאז הציגה סקר על המרקע בשנת 1977.

גבע, שעבדה בשנים האחרונות בחברת 'מדגם' יחד עם שותפה מנו גבע, קיבלה החלטה אחרי כישלון הסקרים בבחירות האחרונות, כי היא עוזבת את המרקע ולא תשדר סקרים יותר, אך עדיין תמשיך לעבוד בחברת 'מדגם'.

לפי דיווח לפני כמה שבועות, חברת 'החדשות', הציעה לסוקר של הערוץ המתחרה ('13'), קמיל פוקס להחליף את מינה צמח בתפקיד, אך הוא סרב להצעה והעדיף להישאר ב'ערוץ 13'.

צמח, הדמות שאולי הכי מזוהה בישראל עם כל מה שקשור בסקים, החלה לעסוק בתחום כבר בשנת 1972, אז החלה לעבוד ב"מודיעין אזרחי", והחלה לפתח את נושא הסקרים בארץ - דבר שהיה מושג חדש בישראל של אותם הימים.

את חשיפתה הגדולה קיבלה ב'ליל המהפך' של שנת77' כאשר חזתה את עליית מפלגת הליכוד לשלטון. מיד לאחר הבחירות התמנתה לסוקרת הראשית של ערוץ הטלוויזה היחידי בארץ - הערוץ הראשון.

כאשר 'ערוץ 2' קם היה עברה לשם, ומאז ועד היום היא הייתה הסוקרת של הערוץ, כאשר בשנת 2013 הצטרף אליה שותפה למכון 'מדגם', מנו גבע.

בראיון לגלי צה"ל אחרי הבחירות האחרונות, אמרה צמח: "לא היו חששות. המודל הוא מודל טוב מאוד. קל לי לשבח אותו כי זה מודל של גבע. עבדנו לפי המודל הזה אחרי שהוא עמד בהרבה מערכות בחירות".

היא הוסיפה: "אני לא האמנתי שיש אנשים שישקרו בקלפי שלנו. לא האמנתי. סמכתי על המודל הזה. אנשים אמרו במפורש ששיקרו. אנשים אמרו שרצו לשקר דווקא בערוץ 12, ציינו את זה במיוחד, כי הוא ערוץ שמאלני פגע בביבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר