בגור החליטו לא להגיב

ליברמן מסית נגד הרבי מגור - ברוסית: 'אף אחד לא בחר בו'

ליברמן מקצין את ההסתה נגד החרדים ויוצא למתקפה אישית נגד כ"ק האדמו"ר מגור. "הוא מנהל לנו את החיים", נכתב בעלון של 'ישראל ביתנו' ברוסית • בחסידות גור החליטו לא להגיב לליברמן (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בתמוז תשע"ט | 04.07.19
ליברמן וכ"ק האדמו"ר מגור (צילומים: נעם ריבקין פנטון - פלאש 90)

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": איווט ליברמן, יו"ר 'ישראל ביתנו', אינו בוחל בשום דרך להסית נגד הציבור החרדי, לפלג ולסכסך, העיקר להרוויח עוד קצת קולות בבחירות - כפי שעולה מהסקרים שפורסמו אמש, בהם הוא מקבל בין 8 ל-9 מנדטים, אך נדמה כי הוא עצמו ומפלגתו, מקצינים בכל פעם מחדש.

ליברמן שב וחוזר על הבטחתו לא לשבת עם החרדים בממשלה הבאה, למרות שבמהלך כל שנותיו בפוליטיקה, צעד יד ביד עם החרדים ותמך כמעט בכל דרישותיהם בעודו מוותר על כל "עקרונותיו" שהציג בבחירות. אך כעת, הוא חוצה קווים אדומים כשיוצא בהסתה אישית נגד כ"ק האדמו"ר מגור, בנתיים, רק בעלונים של המפלגה המופצים בשפה הרוסית.

בעלון בשפה הרוסית, שהפיקה מפלגת 'ישראל ביתנו' לקראת הבחירות, הם טעונים כי ממשלה בראשות הרבי מגור היתה עולה יותר - למרות שהאשם הבלעדי להקדמת הבחירות הוא דווקא ליברמן, שהפר את הבטחתו לבוחריו ולא הצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו.

שער העלון

במודעה שפורסמה בעלון המפלגתי, נכתב בין היתר - לצד תמונה גדולה של האדמו"ר מגור: "מה יעשה את מדינת ישראל יותר עניה? אולי בחירות חדשות זו הוצאה גדולה, אך אם הממשלה הייתה קמה יחד עם הציבור החרדי זה היה עולה לנו פי 16, ואת כל הכסף הזה היינו צריכים לשלם מהכיס שלנו".

בכך, מנסה ליברמן להסית את האש של הקדמת הבחירות מעצמו ולפזר טענות מעוותות על כך שממשלת הימין היתה עולה יותר, אך אינו מסתפק רק בכך וממשיך להסית נגד האדמו"ר מגור: "אף אחד לא בחר באדמו"ר מגור להיות הבעלים עלינו, אך למעשה הוא מנהל לנו את החיים במדינה, ובנוסף הוא מכתיב הוראות לראש הממשלה".

בהמשך, תחת הכותרת: "הרבי אמר לא", נכתב: "אתם צריכים להכיר את הבן אדם הזה, קוראים לו יעקב אלתר, בגלל הגחמה שלו אנחנו הולכים לבחירות. הוא אמר שבחורי ישיבה לא ישרתו ומילה שלו זה חוק. לא חשוב מה חשבו ומה בדקו במשרד הביטחון, ומה הפרופסורים לכלכלה חושבים, ומה חושבים הרמטכ"ל ואלופי צה"ל, כל זה לא נחשב כי הרבי אמר לא.

ה"אייטם" נגד הרבי מגור, מתוך העלון

"בן אדם אחד שאף אחד לא בחר בו ו-99.9% לא ראו אותו ולא יודעים שהוא קיים. ראש של אחת מחצרות החסידים, שירש שלטון לא מוגבל על הקהילה שלו שמונה 50,000 חסידים, וכל המדינה עושה שמיניות באוויר כדי לא לעשות את דברו. אתם רוצים לחיות עם זה? אם לא תצביעו בשבילי כדי שזה לא יהיה".

גורמים בחסידות גור הביעו זעם גדול ואומרים ל'כיכר השבת': "איווט חצה את כל הגבולות האפשריים, הוא בחר לעשות מה שאף אחד לא עשה - לפגוע במנהיג הרוחני מהחשובים במדינת ישראל, לא נשקוט ולא נשתוק על הפגיעה ברבינו הרוחני, ומה שהיה בערד קטן על מה שיהיה מעכשיו".

שעה קלה לאחר פרסום הכתבה הודיעו גורמים רשמיים בגור ל'כיכר' כי הוחלט שלא להגיב לליברמן. לדבריהם, “אין מספיק נייר להכיל את כמות השקרים שלו. מכונת ההסתה שלו תיגמר בחוסר ענין לציבור”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר