סכסוך בעיר העתיקה

הערבים נקטו באלימות, המשטרה עצרה את בחורי הישיבה

סכסוך קרקעות בעיר העתיקה הוביל לאלימות מצד הערבים, אך השוטרים עצרו את תלמידי הישיבה החרדית, כאשר השוטרים פעלו ללא צו שיפוטי. במשטרה טוענים כי התקיפה הייתה הדדית (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

האם המשטרה מתנכלת לתלמידי הישיבה החרדים מהעיר העתיקה בירושלים? מזה תקופה שקיים סכסוך בין תלמידי ישיבה חרדים בעיר העתיקה בירושלים, לבין שכן ערבי המתגורר בסמוך לישיבה.

בארגון 'חוננו' טוענים כי לפני שבועיים טיפסו השכן - הידוע בכינויו אבו עלי - וחבריו אל 'הגבעה' – מקום המנוחה ופינת הישיבה של התלמידים הנמצאת מחוץ לישיבה, והחלו לפנות סטנדרים, שולחנות וחפצים נוספים שהיו במקום.

למרות בקשות התלמידים כי יחדלו ממעשיהם, המשיכו אבו עלי וחבריו בפינוי המקום, ואף החלו לתקוף פיזית את התלמידים, להניף כיסאות ברזל ולזרוק לעברם אבנים. בסרטוני התיעוד ניתן לראות כי אחד מחבריו של אבו עלי אף הניף מוט ברזל כלפי התלמידים, והחלה אלימות פיזית.

התלמידים קראו לכוחות משטרה שהיו בסמוך, אך ללא מענה. מאוחר יותר הגיעו שני שוטרי מג"ב ל'גבעה' וניסו לעצור את הקטטה. אבו עלי העליל בפני השוטרים כי התלמידים הם שזרקו עליו אבנים. בסוף האירוע, מספר מתלמידי הישיבה נעצרו, אולם לא ידוע על פעולה שננקטה כנגד אבו עלי עצמו.

למחרת הקטטה שמעו מספר תלמידים את אבו עלי משוחח בטלפון ומתאר למשטרה כי זרקו עליו אבנים, ואכן המשטרה עצרה מספר תלמידים. התלמידים העבירו את הלילה בתחנת המשטרה בקישלה ושוחררו בהרחקה מ'הגבעה'.

באותו יום בו התקיים משפטם של העצורים, נעצר תלמיד נוסף מהישיבה וכן ילד בן שבע וחצי, משום שהתקבלה תלונה נוספת על זריקת אבנים. הם שוחררו לאחר מספר שעות.

בשבוע שעבר המצב החמיר, כשביום רביעי הגיע אבו עלי בלוויית שני שוטרים והחל לפנות את 'הגבעה' תוך שהשוטרים מגנים עליו. תלמיד קטין מהישיבה נעצר, לאחר שניסה למנוע את הריסת המקום.

כשהובא התלמיד לפני שופט למחרת, קבע השופט כי מדובר ב"סכסוך מקרקעין אזרחי שראוי שייפתר במקום הנכון, ולא על ידי מעורבות משטרתית".

בנוסף, שחרר השופט את הקטין בהרחקה מ'הגבעה' בלבד, במקום הרחקה מהעיר העתיקה כולה - כבקשת המשטרה.

השבוע המשיכו המעצרים כשתלמידי הישיבה פגשו ערבי היושב על כורסה שנלקחה מ'הגבעה'. כשפנו אליו בדין ודברים לקבל את הכורסה, התעצבן הערבי ושבר את הכורסה. כשהגיעה המשטרה, התלונן הערבי כי התלמידים איימו עליו, ושוב נעצרו מספר תלמידים.

עו"ד משה פולסקי שייצג חלק מהעצורים מטעם ארגון 'חוננו' מסר: "שוב אנו עדים, לתופעה מצערת בה במקום לעצור את מחוללי הפרובוקציה הערבים, המשטרה מניחה להם להתפרע ובסופו של יום היד הקשה ננקטת כלפי היהודים, שאך ביקשו למנוע את ההשתלטות הערבית על המתחם".

עו"ד רחביה פילץ סיפר כי "בבית המשפט טענה נציגת המשטרה שהמקום הוא שטח פרטי ולכן הם פועלים במקום. כשנשאלה מי הם בעלי המקום לא ידעה להשיב. היא הודתה שהמשטרה פועלת ללא צו שיפוטי. בהחלטה של השופט אורן סילברמן, השופט תמה מדוע המשטרה לוקחת צד בסכסוך נדל"ני".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בניגוד מוחלט לנטען, מדובר בצבר אירועים על רקע סכסוך במקום, במהלכם לא אחת עלה החשד נגד מספר חשודים שעוכבו נעצרו בגין תקיפה הדדית לחקירה שעודנה מתנהלת. משטרת ישראל תמשיך לפעול ולחקור את החשודים ככל שתדרש על מנת להגיע לחקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר