"המדינה חילונית"

ממשלת 'ימין' או 'שמד'? הסבריו של מרן הרב שך - נחשפים

הרב רפאל וולף, נאמנו של מרן הרב שך זצ"ל, חושף בקונטרס חדש, את הסבריו של הרב שך לפשר התמיכה ב'ממשלת ימין', הבעיה עם ה'שמאל' והקרע עם ש"ס בגלל "ממשלת השמד" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן הרב שך (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

מיוחד: חודשיים וחצי לפני הבחירות לכנסת ה-22, כאשר נראה כי צפויה לקום שוב ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו, נחשפים מכתבים של מקים תנועת 'דגל התורה' מרן הגאון רבי אליעזר מנחם שך זצ"ל, באשר לממשלה בראשות איש ימין, לצד התבטאויות שאינן מותירות ספק באשר לדעתו על ישיבה בממשלת שמאל.

בקונטרס חדש שהוציא השבוע הרב רפאל וולף, נאמנו של מרן זצ"ל, נחשפו התבטאויות והנהגות רבות ממרן הרב שך זצ"ל, רבים מאלו נראה כי נאמרו ממש לזמן בו אנו נמצאים.

"בשעת החלפת השלטון מממשלת שמאל לממשלת ימין (תשל"ז) ועל פי הוראתו והוראת כל גדולי ישראל תמכו הנציגים החרדים בהקמת ממשלת ימין", מספר הרב וולף, ומביא את לשונו של מרן הרב שך: "כי לא השתנה מאומה, והיסוד הוא אחד 'מדינה חילונית' ואמירת 'בעזרת השם' חשוב רק אם מבוססת על שמירת התורה וקיום המצוות".

"ודע ידידי", הוסיף הרב שך, "כי אל תחשוב כי עכשיו שהתחלפו המשמרות ושלטון חדש הוא, נשתנה הדבר. לא כן אחי, היסוד הוא אחד 'המדינה היא חילונית' עם חוקים זרים לנו, ומבוססת על 'כוחי ועצם ידי' נבחרי העם רובם רחוקים משמירת התורה ומצוותיה. ואמירת 'בעזרת השם' - חשוב רק אם מבוססת על שמירת התורה וקיום המצוות".

עוד הוא הוסיף: "וכמובן שעלינו לתמוך יותר לאלו שנראים לפחות לפנים, יותר נוחים לנו, אם כי הסכנה עדיין קיימת. וזה היה שיקול דעתי ושיקול דעת יתר חברי, והנהגה כזאת ראיתי אצל רבותיי?".

הרב שך הדגיש בדבריו כי התמיכה בממשלת ימין היא משום "הרע במיעוטו": "ואכתוב לך עוד פעם שתמיכתנו בממשלה הנוכחית אינו משום שהיא מניחה את דעתנו, אלא מפני שהיא פחות רעה מאחרת ובתקווה להקב"ה שנוכל קצת להציל, כדי שלא יהיה יותר גרוע".

באשר לישיבה בממשלת שמאל, מספר הרב וולף כי הרב שך הביע התנגדות חריפה. לדבריו, הוא "התנגד מאוד כשהצטרפו לממשלה בראשות השמאל, ובתמיכתם הוקם ממשלת השמאל. והוסיף: 'על אף ההבטחות שלהם, במשך הזמן יתזחקו השמאל ויעשו כל העולה על רוחם - אם עכשיו לא פוגעים, יפגעו בעוד שנה – ויבטלו ויסגרו תלמודי תורה'".

כאשר ש"ס הצטרפה לממשלת שמאל, התבטא בכאב: "אני הקמתי את ש"ס אני אוהב אותם, אני קשור אתם, עכשיו הם סרו מן הדרך המסורה לנו בהנהגת הציבור. הממשלה היא ממשלת שמד, איזה היתר יש להם להקים ממשלת שמד. כמה שרבניהם הם גדולים, אבל אסור להם לעשות נגד כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר