תיעוד בלעדי

אחרי הסערה: קעמפ 'גור' בארה"ב נפתח לבנות החסידות

אחרי הניצחון, הקעמפ של חסידות גור בארה"ב, שעמד בעין הסערה והגיע עד לבית המשפט שדחה את העתירה להוצאת צו מניעה, נפתח רק לבנות החסידות, כרצון האדמו"ר (חסידים)

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הקעמפ של חסידות גור בארצות הברית, שעמד באחרונה בעין הסערה שהובילה לחרם נגד עסקן שעתר לבית משפט בנושא, נפתח לבנות החסידות.

בית המשפט, דחה כאמור את הבקשה להוצאת צו מניעה כדי שלא לאפשר את פתיחת המקום, ובכך אפשר את הפעלת הקעמפ לטובת הבנות.

השופט קבע כי אין מקום לצו המניעה שהוגש כדיון חירום, והציע לעסקן ד.ב. שאם ירצה, יוכל בעוד שבועיים לקיים דיון בבית משפט רגיל.

ראשיתה של הסערה, כזכור, בעקבות ה'קעמפ' הוותיק של חסידות גור בארה"ב, המתקיים בתקופה זו בהרים, כפי שנהוג בקרב כל קהילות החרדים במדינה. עד שנה זו היה נערך הקעמפ לבנים בלבד, ומי שהיה ממארגניו הוא העסקן ד.ב.

אלא שראשי ורבני חסידות גור החליטו בשנה שעברה על תפנית דרמטית, לפיה הקעמפ יהיה מעתה רק עבור בנות החסידות, ולא לבנים. הסיבות המרכזיות הן: בעיות ברוחניות שעלו במהלך הקעמפ, עמם נאלץ להתמודד הצוות הרוחני של החסידות. למהלך התנגד העסקן ד.ב, שאף הודיע כי יילחם נגד ההחלטה - שהתקבלה בחלונות הגבוהים בגור.

עם תחילת המאבק הפנימי בענין, היה זה העסקן - מול רבני ועסקני החסידות. אלא שבשלב מסוים נודע כי האדמו"ר מגור הוא שהורה 'לשמור על הגדרים' וחיזק את ההחלטה לקיים קעמפ רק לבנות החסידות.

כאשר עתק העסקן לבית המשפט, הוציאו כאמור כל רבני החסידות כתב חרם נגד העסקן, בו נכתב בין היתר: "ד.ב. הצהיר שבאם ישמע בעצמו רצון הקודש יציית, ולאור הצהרתו, שמע דברים ברורים, וברוב חוצפתו ממשיך במרדו ומנהל מלחמה להחריב להרוס ולקעקע כל היקר והקדוש - כמבזה תלמידי חכמים שאין רפואה למכתו".

"על כן", כותבים הרבנים ומוסיפים: "פונים אנו לציבור אנשי שלומינו ולגבאי בתי החסידים בארה"ב ובכל אתר, ומורים להתרחק ממנו ושלא להיות לאיש חלק עמו ועם מעשיו".

"לא להכניסו למוסדות ובתי החסידים דאנשי שלומינו, לא לצרפו למניין ולא לקרותו לעליה לתורה. לא לשוחח עמו מטוב ועד רע, לא לישא וליתן עמו בשום עניין", חותמים רבני חסידות 'גור' בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר