האמריקאים זועמים

סוללות הטילים הרוסיים מגיעות אל הטורקים

טילי ה-S-400 המתקדמים מגיעים בתחילת השבוע הבא לידי הטורקים דבר שמעלה את המתיחות בין טורקיה לארה"ב שמתנגדת להצטיידות הטורקית בטילים המתקדמים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

סוללות ההגנה האווירית S-400 הראשונות שרכשה טורקיה מהרוסים, יועברו לידי אנקרה כבר ביום ראשון הקרוב. כך דווח ברשת "האבר-טורק" הטורקית. לפי הדיווח, המערכות יועברו על-ידי מטוס מטען שצפוי להגיע לטורקיה בהמשך השבוע הבא.

עוד דווח, כי צוות טכני מטעם רוסיה יגיע לטורקיה כדי לפקח על התקנת סוללות הטילים המתקדמות ולהדריך את הצוותים הטורקיים בהפעלתה של המערכת.

בין ארצות הברית וטורקיה שורר מתח רב בשל רכישת סוללות ההגנה האווירית הרוסיות, שלטענת האמריקנים עלולה לפגוע במטוסי ה-F35 שבחלקם אף מיוצרים בטורקיה.

האמריקאים אף "הענישו" את הטורקים והודיע להם, כי אם לא יחזרו בהם מרכישת הטילים, יגרשו את הטייסים הטורקים שמתאמנים על ה-F-35 בבסיסי חיל האוויר האמריקני.

טילי ה-S-400 מתקדמים במיוחד. הסוללה מצוידת במכ"מים חזקים ורגישים מאוד, שמסוגלים לזהות וליירט מטרות מטווח של 400 ק"מ - מעבר לטווח ההטלה של כל הפצצות בעולם ושל רוב הטילים, למעט טילי שיוט יקרים במיוחד.

לאחר שמכ"מ הגילוי של הסוללה מאתר מטרה, הוא ננעל עליו עם מכ"מ עקיבה ומעביר את המידע למשגר. לסוללה יש שלושה סוגי טילים, כשכל אחד אופטימלי לטווח אחר, ולצד הדגם המגודל ישנם שניים קטנים יותר, לטווחי 250 ו-120 ק"מ (לשם השוואה, טיל הפטריוט המערבי מסוגל ליירט מטרות בטווח של עד 160 ק"מ בלבד).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר