מלחמת דת

פ"ת: המונים ב'קבלת שבת' ברחובה של עיר

בשל ריבוי חילולי השבת ופתיחת חנות חזיר בעיר, המונים יצאו למעמד 'קבלת שבת' ברחובה של עיר בהשתתפות הגר"מ הלוי והגר"ש כהן. ראש העיר קרא לציבור שלא להשתתף (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: רשת רוטרניק)

המונים יצאו בכניסת שבת למעמד 'קבלת שבת' ברחובה של עיר בפתח תקווה, במחאה על חילולי השבת בעיר, פתיחת חנויות בשבת קודש, ואף חנות לממכר דבר אחר.

בעצרת השתתפו רבה של העיר הגאון רבי מיכה הלוי והגאון רבי ששון כהן, מרבני העיר שתמך בסיעת ש"ס. ההמונים הגיעו למעמד למרות קריאה של ראש העיר רמי גרינברג לתושבים שלא להגיע למעמד.

הגר"מ הלוי נשא דברים במעמד וקרא לנציגים לשמור על השבת הקדושה ושלא לפרוץ את הסטטוס קוו בפתח תקווה. הציבור התכנס סמוך לשעה 18:00 לתפילת מנחה ו'קבלת שבת'.

מנגד, מספר תושבים חילונים ניסו לעורר פרובוקציה וביקשו לתמוך בחילול השבת, אך ההמונים לא נגררו והעצרת הסתיימה ללא אירועים חריגים.

כאמור, שעות לפני המעמד הגדול, קרא ראש העיר רמי גרינברג לתושבים שלא להשתתף במפגן. בהודעה שפרסם כתב: "אני שומע בשעות האחרונות כי כל מיני בעלי אינטרסים ופוליטיקאים שפתח תקווה לא מעניינית אותם בכלל, פתאום מלבים שנאה בעיר בכדי לקושש קולות לבחירות הארציות".

לדבריו: "החלטתי לשמור על הסטאטוס קוו ומה שבמשך שנים היה מקובל שבאזורי העסקים והתעשייה היו חניות פתוחות ביום המנוחה אז כך זה גם ישאר. לא מחאות, לא עצרות, לא דמגוגיה ולא טרמפיסטים ישנו זאת".

גרינברג קרא לתושבים שלא להשתתף בהפגנה: "מכאן אני קורא לתושבים לא להגיע להפגין היום. לא בעד ולא נגד זה לא יעזור- בדיוק הפוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר