מהומות ועצורים

בית שמש: בית הכנסת נהרס בפעם השנייה

ימים לאחר שנהרס, כוחות גדולים של משטרה נכנסו לשכונה החרדית בבית שמש והרסו בית כנסת שנבנה בניגוד לחוק. במקום התפתחה מהומה והמשטרה עצרה שני תושבים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המהומות סמוך לכניסת השבת (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

כוחות משטרתה אבטחו ביום שישי, שעות לפני כניסת השבת, את נציגי עיריית בית שמש, עת שפעלו למחיקת כתובות שרוססו נגד ראש העיר עליזה בלוך ואכפו צו הריסה שהוצא למבנה בית כנסת שהוקם ושימש את הציבור באופן בלתי חוקי בשטח העירייה.

בגרפיטי נגד ראש העיר נכתב, בין היתר: "עליזה בלוך היטלר, מבנה זה נהרס על ידי המחבלת עליזה בלוך".

במהלך הפעילות, הגיעו מספר מפגינים שניסו למנוע את ההריסה תוך שמיידים אבנים וחפצים שונים לעבר הכוחות, וגרמו נזק קל ל 2 ניידות. בתגובה לכך פעלו השוטרים לפיזורם ועצרו 2 חשודים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל, פועלת על מנת לאבטח ביצועם של צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי ומניעת כל ניסיון להפריע למימוש הצו, ובתוך כך תפעל למיצוי הדין עם אותם מתפרעים".

כזכור, בתחילת השבוע, טענו בעיריית בית שמש כי הם הצליחו להגיע להבנות עם בעלי המבנה, בכדי שיפנה את המקום ללא התערבות העירייה וכי הוא אף הפקיד ערבות, אך בחר שלא לעמוד בהסכם, מה שדרש את התערבות העירייה בליווי כוחות משטרה.

בהסכם שנחתם, כתב בעלי המקום: "אני מתחייב לפנותו מחוץ לעיר בית שמש ולהשאיר את המגרש ללא כל איש או חפץ".

בעירייה הדגישו: "מדובר במבנה שהוצב על קרקע ציבורית ללא כל אישורים או הקצאות כדין. עיריית בית שמש אינה ששה לעימותים ועל כן הגיעה להבנות עם בעלי המקום לפיהן המבנה יפונה על ידו. למרות דרישות חוזרות ונשנות מטעם העירייה לפנות את המבנה הוא בחר, לצערנו, להפר את ההסכם עליו הוא חתום וצו בית משפט.

"השטח עליו מונח המבנה הינו רכוש הציבור, כאשר תפקיד הרשות המקומית וחובתה הוא לשמור על ייעודו המקורי. עיריית בית שמש תמשיך ותאכוף את החוק לרווחת כלל התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר