"מעצר מיותר, אלים וקשה"

המשטרה עצרה חשוד בתקיפת שוטר; הסרטון מוכיח אחרת

במהלך הריסת בית הכנסת בבית שמש בערב שבת, עצרה המשטרה חשוד, נגדו טענה בביהמ"ש כי תקף באלימות שוטר. פרקליטו, הציג סרטון - המוכיח אחרת • צפו בווידאו בפרסום ראשון (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד המעצר, כפי שנחשף בביהמ"ש (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: בשעות הצהריים של יום שישי האחרון, פשטו כוחות משטרה גדולים בליווי פקחי עיריית בית שמש, על רחוב בן איש חי בעיר, כדי לפנות בית כנסת לא חוקי. במהלך משימת הפינוי, החלה במקום מהומה גדולה שכללה עימותים עם השוטרים, אך דווקא אחד העצורים מתגלה כמי שלא נטל חלק במהומה ובכל-זאת נעצר בטענה לתקיפת שוטרים.

במהלך הדיון שהתקיים אמש (מוצאי שבת) בבית המשפט השלום בירושלים, בעניינו של החשוד שנעצר ביום שישי, טען נציג המשטרה כי אחד הבלשים זיהה את החשוד כ"דומיננטי" מבין החבורה שיידתה אבנים וביקש לעוצרו. לדבריו, החשוד גילה התנגדות אקטיבית ואלימה, תקף את השוטר בכל חלקי גופו וגרם לו לחבלה.

נציג המשטרה אף הציג בפני ביהמ"ש מסמכים רפואיים של אותו שוטר, כשלדבריו החבלות נגרמו לו כתוצאה מהתקיפה של החשוד ביחד עם אחרים, וביקש את הארכת מעצרו בחמישה ימים בטענה למסוכנות ועילת שיבוש. נציג המשטרה אף טען בדיון כי החשוד נמנה עם קבוצה ששוללת את קיום המדינה על פי החשד ועל כן אינו ראוי לאמון ביהמ"ש לחלופת מעצר.

אלא שבמהלך הדיון, טען עו"ד רועי פוליטי, פרקליטו של החשוד, כי הוא כלל לא היה חלק מההפגנה ולא נטל בה חלק אלא עמד בצד. לדבריו, החשוד סיפר בחקירתו כי כשבאו לעצור אותו, התנפל עליו השוטר והפיל אותו תוך שימוש באלימות ולאחריו הצטרפו שלושה שוטרים וחבטו בו. נציג המשטרה אישר כי הנושא הועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים.

עו"ד רועי פוליטי מגיב על המעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד פוליטי הוסיף וסיפר בדיון כי החשוד שנעצר, סובל מפציעות בראשו, מעל אפו ועוד מכות, כמו כן חולצתו מוכתמת בדם וגם ידו פצועה, מה שמעיד על האלימות שספג. נציג המשטרה שב והתעקש כי הבלש מצביע על החשוד כאחראי על החבלה הקשה של השוטר.

בסיכום דבריו, טען עו"ד פוליטי כי לא כל חרדי הוא נגד המדינה ומוסדותיה וגם אלה שכן לא יכולים להיחשב אלימים רק בגלל תוצאת ההתייחסות שלהם. לדבריו, החשוד היה בביתו כשהחלה המהומה, ירד למטה והיה בפתח הבנין בו הוא גר, עם אשתו וילדיו.

בשלב מסוים, המשיך עו"ד פוליטי, בעודו במגרש החניה וכשהוא עומד ליד רכב חונה, החלה המשטרה לפנות את הרחוב וחלק מהמפגינים ברחו למגרש החניה. בשלב זה ניגש שוטר אל החשוד - שעומד ליד הרכב ולא מתערבב בין המפגינים, תוקף אותו, דוחף אותו, נותן לו סטירה, בעיטות, גורר אותו, מפיל אותו, שוטרים מצטרפים אליו ומכלים בו את זעמם. אותו שוטר שהחל את כל הסיפור, שגרר והפיל אותו, נפל בעצמו תוך כדי הפלה של החשוד.

כראיה לכך הציג עורך הדין סרטון - הנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" - המתעד את השתלשלות האירוע. "רואים שהמשיב לא זורק אבנים, אותו שוטר נופל וכנראה בשל כך נגרם לו שבר ברגלו", הסביר עו"ד פוליטי, ושב וטען כי החשוד לא תקף שוטרים - בניגוד לטענת המשטרה.

השוטר פונה אל "החשוד" ומטיח בו סטירה
מספר שוטרים מצטרפים למעצר
"החשוד" והשוטר, נופלים ארצה במהלך המעצר

נציג המשטרה טען בתגובה כי הסרטון חלקי ביותר, ולדבריו רואים בו את החלק אחרי שבאים ולא מה היה לפני. עוד הוא טען כי החשוד התנגד וגררו אותו. עו"ד פוליטי שב והקשה כי רואים שהשוטר נותן לו סטירה ומפיל אותו וזה לא מצוין בדו"חות, ונציג המשטרה השיב כי השוטר רשם בדו"ח שלצורך המעצר הוא הפיל אותו על הרצפה. "מי שהביא את הסרטון הזה יבוא ויתן עדות ואנו נחקור את זה", הוסיף נציג המשטרה.

עו"ד פוליטי המשיך וטען כי השוטרים רשמו דו"חות שקריים, כי הסרטון מציג בדיוק ההיפך. ונציג המשטרה ביקש להשתמש בסרטון כראיה וביקש לדעת מי צילם את הסרטון כדי שיבוא לתת עדות והוסיף לטעון כי הם לא יודעים את טיב הסרטון והאם הוא ערוך.

בסופו של דבר, ביהמ"ש החליט להאריך את מעצרו רק ביממה אחת, עד היום בשעה 14:00 והורה כי הראיה שהוצגה (הסרטון. ח"ג) ראויה להיבחן במסגרת מכלול הראיות וציין כי במדיה ויהיה פער בין הסרטון לבין הראיות שהוצגו, הרי שעל המשטרה לשקול את המשך החקירה.

ל"כיכר השבת" נודע כי התיעוד שנחשף ב"כיכר השבת" הועבר לידי המחלקה לחקירת שוטרים, שם בודקים את המקרה. בנוסף, העצור שוקל להגיש תביעה אזרחית נגד השוטר.

עו"ד רועי פוליטי אמר ל"כיכר השבת" כי "העצור כבר שוחרר, אנחנו שוב מתמודדים עם מעצר מיותר, אלים בצורה קשה, של אדם שכלל לא השתתף בהפגנה, עמד בחניה למרגלות ביתו, השוטר ניגש אליו באופן אקראי, התחיל להכות אותו, סוטר לו, בועט בו, מנסה להפיל אותו, כולם נופלים ביחד, כנראה זו הנקודה שבה אותו שוטר אלים נפגע ברגלו, אין שום אפשרות לקשור את הבחור לעבירות שמיוחסות לו, התיק הזה ייסגר ואנחנו נעשה הכל כדי למצות את הדין עם אותם שטרים אלימים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח נציגי רשות מקומית בביצוע צו, התמודדו עם מפרי סדר אלימים שידו אבנים לעברם וגרמו לפציעתם ולנזק לניידות ולבצע מעצרים.

"השוטרים פעלו לעצור את החשוד שהתנגד למעצר ובמהלך המעצר נפגע שוטר מרגלו ונגרם לו שבר. לצד האמור, הועבר החומר לבדיקה של מח"ש כמקובל.

"החשוד הובא בפני בית משפט, בו קבע השופט כי חומר החשדות מעלה מסוכנות ברורה מהחשוד, האריך את מעצרו והחקירה בעניינו נמשכת".

במשטרה הוסיפו את התיעוד הבא, של השבר ברגל השוטר והנזק שנגרם לניידת:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר