נגד משרד החינוך

מלכיאלי: "הפסיקו את אפליית הסטודנטים החרדים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי יוצא למאבק נגד משרד החינוך בטענה כי הסטודנטים החרדים מופלים לרעה: "נלחם באפליה. לא יכול להיות ש-125 מיליון שקל שמוענקים לסטודנטים לא מגיעים למגזר החרדי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ מיכאל מלכיאלי במאבק נגד משרד החינוך: באירוע של מכללת הדסה קרא ח"כ מלכיאלי למשרד החינוך להפסיק את אפליית הסטודנטים החרדים במלגות שמגיעות לכלל הסטודנטים.

לדבריו משרד החינוך מחלק מידי שנה מלגות סיוע בסכום של 125 מיליון שקל. באופן תמוה דווקא התבחינים מפלים את בעלי המשפחות על פני רווקים: "לא ייתכן שרווק חילוני מתל אביב שנהנה מהכנסה גבוהה יקבל סיוע ממשרד החינוך, בעוד אישה חרדית שמפרנסת בקושי את משפחתה לא תקבל סיוע".

"נלחם במשרד החינוך באפליה החריפה שיש לסטודנטים לא יכול להיות ש-125 מיליון שקל שמוענקים לסטודנטים לא מגיעים למגזר החרדי רק בגלל שמשרד החינוך לא מכיר במבחן ההכנסה ונותן עדיפות לסטודנטים רווקים על פני נשים חרדיות שבקושי מתפרנסות ולומדות באקדמיה או אברך חרדי שלומד מקצוע ויש לו הכנסה נמוכה מאוד", הוסיף הח"כ מש"ס.

גם בנושא ההפרדה באקדמיה הצהיר מלכיאלי, כי ביחד עם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי בכוונתו להמשיך את המאבק לאפשר גם לימודי תואר שני ושלישי בהפרדה: "אנחנו לא נשלים עם המצב שאי אפשר להמשיך ללימודי תואר שני אי אפשר ללמוד בהפרדה. אנחנו יודעים את האמת שלנו אנחנו רוצים לרכוש השכלה אבל בתנאי שיהיה בהפרדה".

מלכיאלי הבהיר כי למרות הגידול בקרב חרדים הלומדים באקדמיה, אסור לשכוח כי האליטה האמתית הם לומדי התורה שבט לוי: "אין ספק שבשנים האחרונות התהליך שהחברה החרדית עוברת הוא תהליך שמוביל אותנו למקצוענות אם עד היום היינו צריכים להסתייע במומחים וחוקרים שאינם קשורים לחברה החרדית היום יש לנו מומחים וחוקרים שגדלו אתנו באותו מדרש. יחד עם זאת אנחנו יודעים ששבט לוי הם אלו שיושבים ולומדים בבית המדרש.

"אנחנו מחנכים את הבנים שלנו להמית עצמם באוהלה של תורה ויודעים שזה היעוד והדבר החשוב ביותר לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר