חשיפת 'כיכר השבת'

העצור בראיון: "היכו אותי - ושוטר גם איים עלי: תמות היום"

מרדכי קרויזר, שנעצר בידי המשטרה בחשד לתקיפת שוטר אך בתיעוד שנחשף ב'כיכר השבת' נראה אחרת, מספר בראיון ראשון על המכות מהשוטר שעצר אותו, שאף קילל אותו ואיים עליו. צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עם שחרורו ממעצר, העניק מרדכי קרויזר ראיון ראשון ל'כיכר השבת', ובניגוד לטענות המשטרה כי הוא תקף שוטר באלימות - טען כי הוא זה שהוכה באלימות על ידי השוטר.

מוקדם יותר היום נחשף ב'כיכר השבת' סרטון המראה כי לא הוא יידה אבנים, ולא היכה את השוטר - שנפל על הרצפה, מה שככל הנראה גרם לו לשבר בידו.

קרויזר מספר כעת מה עשה בזירת ההפגנה: "עמדתי עם אשתי והילדים סמוך לבניין של הבית שלי. ראיתי פתאום בלאגן גדול. התקרבתי למקום, בתוך המתחם של הבית שלי כדי לראות מה הבלאגן".

כפי שאף ניתן לראות בסרטון, קרויזר עמד ליד רכב, כך שהוא לא הצליח לברוח מהשוטרים. "השוטר התנפל עלי וזרק אותי על האדמה. אני לא זוכר בדיוק מה היה באותם רגעים, אבל הוא זרק אותי והתחיל להצליף לי מכות, ואמר לי "אתה תמות היום", "אתה תראה מה יעשו ממך".

לדבריו, בלילות שחלפו מאז, לא הצליח לישון על המיטה בשל הכאבים העזים מהמכות שקיבלו מהשוטרים. בהמשך הראיון תיאר כיצד בהמשך, לאחר שהגיעו לבניין, הכריח אותו השוטר לשטוף פנים, לדבריו, כנראה כדי שלא יראו את סימני הדם מהמכות שקיבל.

בהמשך הוא מספר כי בסיום החקירה, סירב לחתום, שכן היה כבר אחרי השקיעה והוא לא רצה לחלל את השבת. לאחר מיכן הכניסו אותו לתא המעצר.

באמצע הלילה, ליל שבת, הוציאו אותו במטרה להסיע אותו לירושלים. הוא התנגד, אך הכריחו אותו בכוח להיכנס לרכב ולנסוע למגרש הרוסים.

עו"ד רועי פוליטי אמר ל"כיכר השבת" כי "העצור כבר שוחרר, אנחנו שוב מתמודדים עם מעצר מיותר, אלים בצורה קשה, של אדם שכלל לא השתתף בהפגנה, עמד בחניה למרגלות ביתו, השוטר ניגש אליו באופן אקראי, התחיל להכות אותו, סוטר לו, בועט בו, מנסה להפיל אותו, כולם נופלים ביחד, כנראה זו הנקודה שבה אותו שוטר אלים נפגע ברגלו, אין שום אפשרות לקשור את הבחור לעבירות שמיוחסות לו, התיק הזה ייסגר ואנחנו נעשה הכל כדי למצות את הדין עם אותם שטרים אלימים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח נציגי רשות מקומית בביצוע צו, התמודדו עם מפרי סדר אלימים שידו אבנים לעברם וגרמו לפציעתם ולנזק לניידות ולבצע מעצרים. השוטרים פעלו לעצור את החשוד שהתנגד למעצר ובמהלך המעצר נפגע שוטר מרגלו ונגרם לו שבר. לצד האמור, הועבר החומר לבדיקה של מח"ש כמקובל.

"החשוד הובא בפני בית משפט, בו קבע השופט כי חומר החשדות מעלה מסוכנות ברורה מהחשוד, האריך את מעצרו והחקירה בעניינו נמשכת".

בתגובה לטענות שהעלה מרדכי קרויזר בראיון מסרו במשטרה ל'כיכר השבת' כי הוא יכול לשטוח את טענותיו מול המחלקה לחקירות שוטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר