היחסים יחוזקו

הבחירות ביוון: נבחר ידיד חדש של ישראל

ראש הממשלה המכהן ציפראס הפסיד בבחירות אך למרות שהוא נחשב לידידה של ישראל, יריבו קיריאקוס מיצוטקיס נחשב לידיד טוב עוד יותר והצהיר כי יחזק את היחסים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וראש הממשלה המפסיד ציפראס (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

אתמול (ראשון), הפסיד בבחירות ביוון ראש הממשלה הנוכחי אלכסיס ציפראס שנחשב לידיד גדול של ישראל, אלא שגם יריבו קיריאקוס מיצוטקיס נחשב לידיד גדול של ישראל. הוא אף הגיע בשנה שעברה לישראל ופגש את נתניהו והצהיר כי הוא מתחייב באופן אישי לחזק את היחסים בין ישראל ליוון.

לפי המדגמים בערוצי הטלוויזיה ביוון, מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" בראשותו של מיצוטקיס גרפה 38 עד 42 אחוזים מהקולות. באחד המדגמים היא זוכה ב-155 עד 167 מושבים מתוך 300 המושבים בפרלמנט, מה שמעניק לה רוב בפרלמנט.

נקודה מעניינת נוספת שיכולה לשמח את ישראל היא היחלשותה של מפלגת "השחר המוזהב", בעלת המאפיינים הניאו-נאצים והאנטישמיים.

למיצוטקיס מסורת משפחתית של חיבור לישראל. אביו קונסטנטינוס שימש ראש ממשלה בתחילת שנות התשעים, והיה זה שהעלה את דרג היחסים עם ישראל לרמה של שגרירות, לאחר שעד אז לישראל היה רק קונסול ביוון. יוון הייתה המדינה האחרונה באירופה לכונן יחסים מלאים עם ישראל, ומיצוטקיס האב - שהלך לעולמו לפני שנתיים - היה מי שיזם את המהלך. הוא גם היה המנהיג היווני הראשון שביקר בישראל במהלך כהונתו.

היחסים בין ישראל ליוון התחזקו בשנים האחרונות, למרות החששות שהיו בתחילה מציפראס שהגיע מהשמאל הקיצוני בארצו והיה חשש שהוא יפנה כנגד ישראל, חשש שהופג במהירות כאשר התברר שהוא מתכוון להמשיך במגמת קודמיו בתפקיד ולשמור על יחסים טובים בין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר