משיכת הפאות

הפוליטיקאים מגיבים: "מראה מביש על גבול האנטישמיות"

סערה ציבורית אדירה בעקבות התיעוד שנחשף ב'כיכר' של שוטר מושך באכזריות בפאותיו של עצור חרדי • בפנים: כל התגובות של הפוליטיקאים החרדים לסרטון המזעזע (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בתמוז תשע"ט | 08.07.19
התיעוד המזעזע (צילום: באדיבות המצלם)

התיעוד המזעזע שנחשף ב"כיכר השבת", בו נראה בלש משטרה מושך באכזריות בפאותיו של העצור החרדי, מרדכי קרויזר, שנעצר ביום שישי באשמת "תקיפת שוטר" - אך שוחרר מהמעצר בעקבות סרטון שחשף את רגעי המעצר, מעוררים סערה ציבורית גדולה וקריאה לבדק בית מעמיק של המשטרה.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אומר ל"כיכר השבת" בתגובה לתיעוד המחריד כי "המראה המביש של שוטר המושך בחזקה בפאותיו של חרדי תוך כדי מעצר, צריך לטלטל כל ישראלי. על המשטרה לערוך בדק בית כיצד אירוע כזה על גבול האנטישמיות מתרחש בתוכה, לטפל במקרה ולהבטיח שמראות כאלו לא יישנו".

התיעוד המלא: המעצר ומשיכת הפאות

השר דרעי מוסף ואומר כי "קו ישר עובר בין ההסתה החמורה ומשולחת הרסן שאנו עדים לה כלפי הציבור החרדי לבין המראות הללו. אני מקווה שהאירוע הזה יהווה תמרור עצור ושינוי מיידי של צורת השיח כלפי הציבור החרדי".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ח"כ משה ארבל, ש"ס, מסר ל"כיכר השבת" בתגובה לסרטון המזעזע: "גם עצור בנסיבות שמתקיימות לגביו כל עילות המעצר לא אמור להיות מובל בהשפלה של הקדוש והיקר לעם ישראל ובפגיעה לא מידתית בכבוד האדם".

ח"כ משה ארבל (צילום: נעם ריבקין פנטון - פלאש 90)

ח"כ ארבל מוסיף ואומר כי "תופעות אלו מערערות את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק והגיע הזמן שמח"ש יתעוררו ויפעלו כפי שמצופה מגוף חקירה בלתי תלוי".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "אנו עדים להתפרצות מקרים קשים בהם מתגלית המשטרה חסרת רסן ומצפון, כלפי חרדים בפרט וכלפי אוכלוסיות חלשות בכלל".

סגן השר יעקב ליצמן (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

"עדיין לא נרגענו ולא קיבלנו תשובות על תקיפת הנער המוגבל בל"ג בעומר, ומאז נחשפנו שוב ושוב לאלימות מזעזעת שדורשת חקירה לעומק ומסקנות מיידיות לעתיד", הוסיף ליצמן.

ח"כ ינון אזולאי, ש"ס, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "לצערי אנו עדים שוב ושוב למעשה אלימות קשה ואכזרית מצד השוטרים - אותם אלו שאמורים לשמור עלינו, למרות שאנו מנסים להמליץ יושר ולומר שזה רק שוליים שבשוליים ורוב השוטרים טובים.

"שאלתי למ"מ המפכ"ל וכבוד השר לביטחון הפנים ח"כ ארדן, האם אתם מכוונים את השוליים להפגנות נגד החרדים? זה שהמפגינים החרדים לא שורפים ניידות מתיר לשוטרים למשוך להם בפאות ולהתנהג באנטישמיות כלפיהם?".

ח"כ ינון אזולאי (צילום: פלאש 90)

"הגיע הזמן לומר למשטרת ישראל די לאלימות והאכזריות, די למשטר האפל, הגיע זמן שמישהו שם יתעורר ויבין שדמינו לא הפקר גם בגופינו יש כדוריות דם לבנות", הוסיף ח"כ אזולאי.

ח"כ אורי מקלב, יהדות התורה, הגיב ל'כיכר השבת' ואמר: "לציבור בישראל נגמר האימון במשטרה. לצערנו, האלימות זו תרבות ארגונית במשטרה. השוטרים אינם לומדים ואינם מכרים את דרך האמצע או שנעלמים ואין מסוגלים לטפל באירועים או שמגעים באלימות חסרת כל רסן, הכל מגיע מתוך יוהרה וביטחון הקיים להם כי לא יעשה להם דבר".

"מקרה זה הוא מבחן למשטרה כמה זמן שוטר זה יכול להישאר בתפקידו. יום אחד הוא אינו יכול להישאר בתפקדו. על החברה בישראל להוקיע את השוטרים האלימים מתוכה, עד שאדם יתבייש להגיד שיש לו אח שוטר".

ממשטרת ישראל נמסר: "החומר הועבר למחלקה לחקירות שוטרים ובמקביל, הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו באופן מיידי עד לבירור הנסיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר