בעקבות 'כיכר השבת'

הוחלט: השוטר שמשך בפאות החרדי - הועבר מתפקידו

הסרטון שנחשף ב'כיכר השבת', בו נראה שוטר כשהוא מושך עד כאב בפאותיו של חרדי שנעצר בבית שמש, מוביל כעת להשעייתו מתפקידו הנוכחי במשטרת ישראל - ולבדיקת מח"ש מיוחדת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המזעזע (צילום: באדיבות המצלם)

משטרת ישראל החליטה להעביר מתפקידו באופן מיידי, "עד לבירור הנסיבות", את השוטר שנחשף בתיעוד ב'כיכר השבת' כשהוא מושך באכזריות בפאותיו של חרדי מבית שמש שנעצר במהלך אירוע של פינוי בית כנסת בעיר.

במקביל, כך המשטרה בהודעתה, "החומר הועבר למחלקה לחקירות שוטרים".

כזכור, בסרטון וידאו חדש, שנחשף הבוקר ב'כיכר השבת', נראים רגעים חדשים ומזעזעים ממעצרו האלים של מרדכי קרויזר - שתיעוד ממנו נחשף אף הוא ב'כיכר השבת'.

בעודו מובל אל הניידת, נראה קרויזר כשסביבו מספר שוטרים, ולמרות שאינו מתנגד כלל למעצר וצועד יחד עם השוטרים תוך שידיו כבולות בידיהם ללא אזיקים, נראה לפתע אחד הבלשים כשהוא מושך בחוזקה בפאותיו.

במשך שניות ארוכות, נראה הבלש מושך בפאותיו של מרדכי קרויזר כשראשו מתקפל בכאב ואינו מתנגד או נוקט בכל פעול המצדיקה התעללות אכזרית שכזו - עד שהגיעו אל הניידת המשטרתית.

בשיחה עם 'כיכר השבת' שחזר קרויזר בכאב: "הוא משך לי את שתי הפאות, זה היה אירוע מביש וכואב, אם הוא היה מושך עוד טיפה - הפאות שלי היו נקרעות. לא יכולתי לעשות כלום, גם לא להתנגד, כי אז היו אומרים שתקפתי שוטרים".

לדבריו, "הרגשתי נורא מבוזה, הרגשתי שהיהדות שלי בסכנה, לא חוויתי אירוע כזה שמושכים לי בפאות, זה היה כואב ומבזה. זה ניסי ניסים שהכל צולם".

יצוין, כי כעת, לאחר השעייתו של השוטר האכזר בעקבות התיעוד המסעיר, הוא ממשיך בפעילותו כשוטר - אך לא בתפקידו בו פעל עד כה. משטרת ישראל לא מצאה לנכון להשעות אותו מיידית מכל פעילות שהיא.

לשאילת 'כיכר השבת' מדוע השוטר לא הודח, הסביר גורם במשטרה כי "מבחינת החוק, במידה וקיים חשד לאירוע פלילי נגד שוטר, אזי מח"ש חוקרת ויכולה להעמיד אותו לדין. אם הוא מורשע, נפתח הליך - שסופו יכול להיות גם סיום שרותו".

"בין לבין ישנה סנקציה פיקודית, בה נקטנו. למרות האירוע הקשה, עדיין ישנה התנהלות ארגונית הכרחית, על פיה אנחנו מחויבים לפעול", מבהיר הגורם המשטרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר