פרקליטו של קרויזר באולפן

"משיכת פאות - הזכיר את שקרה באירופה"

"אותו שוטר הגיע למצב שהוא מתנהג כמו שוטר במשטרת בוואריה בשנות ה-30. זה רמיסה סמל. לא יכול להיות שהוא יתנהג כך וכל החבורה שמסביבו לא עוצרת אותו" • ראיון (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

עו"ד רועי רועי פוליטי, פרקליטו של האברך מרדכי קרויזר שנעצר ביום ישי תוך אלימות קשה של משיכת פאותיו, בראיון זועם באולפן 'פרשיית השבוע' בהגשת ישי כהן.

כותרות הראיון:

התיעוד הקשה: "זה מזעזע. זה מזעזע יותר מהמכות שהחבור הזה ספג. זה בלתי נתפס איך תוצר של מערכת החינוך במדינת ישראל. אותו שוטר שישב בבית ספר ולמד ונחשף, מגיע למצב שהוא מתנהג כמו שוטר במשטרת בוואריה בשנות השלושים. זה פשוט רמיסה של סמל. לא יכול להיות שהוא יתנהג כך וכל החבורה שמסביבו לא מונעת ולא עוצרת אותו".

תזכורת מתקופות אחרות באירופה: "זה מה שמזעזע כאן, לכולם זה מזכיר את זה, חוץ מאותו שוטר. איך אתה מגיע למצב כזה, אתה מודע שזה מה שבדיוק נעשה אז באותה תקופה אפלה, יכול להיות שבגלל זה - זה נעשה. להעצים את השפלה, להגביר את את הכאב".

מה מספר קרויזר על שעבר עליו ברגעים הללו? "פחד, אימה, השפלה, בלבול, כאב. הדברים קראו בעצם מול המשפחה שלו, מול אישתו והילדים שעמדו בפתח הבית. אותם שוטרים ניגשו אליו בצורה אקראית, אחר כך מדברים איתנו שהוא היה דומיננטי".

המסקנה מהתיעוד: "סביר מאוד להניח שאם לא היה תיעוד - היה מוגש כתב אישום. גם אם היינו מצליחים לשחרר אותו - היה לוקח כמה שבועות, אחרי כתב אישום.

"קרה למרדכי קרויזר נס, זה שהיה סרטון חילץ אותו והפך את הקערה על פיה באופן שכמעט בלתי אפשרי לעשות אם אין תיעוד ברר שממנו עולה שהשוטרים כתבו דוחות מאוד מאוד לא מדויקות".

הנסיעה בשבת, בניגוד לרצונו: "יש לנו טענות מאוד מאוד קשות גם לגבי העובדה שבמהלך השבת הסיעו אותו בניגוד לרצונו. לא עושים את זה, פשוט לא עושים את זה. זה זלזול לגבי כל דבר אפשרי. קשה להימלט מהחושה שזה נעשה מתוך ידיעה שכך אתה מחליש אותו".

התלונה למח"ש: "המשטרה מחויבת להעביר למח"ש, הם ציינו שאכן הם העבירו את החומר למח"ש, אנחנו מתכוונים לדחוף את העניין הזה בכל הכוח. מאוד חשוב לראות איך המשטרה מטפלת באלה שהם אלימים".

העונש לשוטר: "זה שוטר שאם אכן יקבע שכל מה שאנחנו טוענים נגדו - נכון, אסור לו להיות במגע עם אזרחים ואסור להאמין לאף דו"ח שהוא כותב. זו תקיפה בנסיבות מחמירות של החשוד, זו עבירה פלילית לכל דבר. צריך למצות את הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר