פרסום ראשון

סערת בית הכנסת שנסגר: שר הדתות פנה לשרה הפולנית

לאחר ששערי בית הכנסת היהודי 'אייזיק שול' בקראקוב - פולין נסגרו על מנעול ובריח בשל סכסוך כספי, פנה שר הדתות הישראלי לשרת הפנים הפולנית בבקשה לאפשר קיום תפילות במקום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הדתות יצחק וקנין (צילום: כיכר השבת)

לאחר ששערי בית הכנסת היהודי 'אייזיק שול' בקראקוב - פולין נסגרו על מנעול ובריח בשל סכסוך כספי, פנה שר הדתות הישראלי לשרת הפנים הפולנית, הממונה על שירותי הדת, בבקשה לפתוח את שערי בית הכנסת לתפילות עד להכרעת בית המשפט בנדון.

כזכור, בימים האחרונים נסגרו שערי בית הכנסת המרכזי 'אייזיק שול' בעיר קראקוב שבפולין בשל סכסוך כספי פנימי בתוך הנהלת בית הכנסת.

בשנים האחרונות חזר בית הכנסת להיות מקום שוקק חיים הן בשבתות והן בימות החול אודות לפעילותו של רב הקהילה הגאון רבי אליעזר גור אריה. כאמור, בתקופה האחרונה נקלעה הנהלת המקום לסכסוך כספי אשר ידון בהמשך בבית המשפט המקומי, ובימים האחרונים החליטו גורמים בהנהלה לסגור את שעריו עד להחלטת ביהמ"ש.

שר הדתות יצחק וקנין פנה במכתב דחוף אל שרת הפנים של פולין הממונה על שירותי הדת במדינה על מנת שתאפשר את פתיחת בית הכנסת וקיום התפילות בו כסדר, עד אשר בית המשפט יאמר את דברו.

במכתבו כותב השר: "נדהמתי לשמוע כי בתקופה האחרונה הפך בית הכנסת הנדון למושא מחלוקת פנימית בין ראשי הקהילה היהודית לבין הרה"ג אליעזר גור אריה הי"ו אשר מוסר נפשו למען היהדות בכלל ולמען יהודי קראקוב בפרט, ועוד יותר נדהמתי מהעובדה כי עד לבירור מחלוקת זו בערכאות המתאימות, נסגר בית הכנסת הנדון על מנעול ובריח, וליהודי קראקוב לא ניתנת האפשרות הבסיסית ביותר של כל יהודי ויהודייה ברחבי העולם לשמר את אמונתו ולשאת תפילה בבית הכנסת, המקום המקודש ביותר לעם היהודי בכל הזמנים.

"אני פונה אלייך כנושאת באחריות שירותי הדת בממשלת פולין להורות על פתיחת בית הכנסת הנ"ל ולאפשר קיום תפילות באופן סדיר בכל ימות השבוע כפי שהיה עד כה, עד להכרעת בית המשפט בסכסוך הכספי בין הנידונים".

לדבריו: "הזכות הבסיסית והדמוקרטית של כל אדם באמונתו שלו חייבת להישמר בכל מדינה דמוקרטית. אני סמוך ובטוח שתאפשרי זאת באופן מיידי, לטובת כלל יהודי פולין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר