מאמר חריג

'המודיע' תוקף: "בכירי הימין מצטרפים לגל פעולות נגד השבת"

מתקפה חריגה הבוקר בעיתון 'המודיע' נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואנשי הימין, בשל מגמת חילולי השבת ההולכת ומתרחבת בשנות כהונתן של הממשלות האחרונות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מתקפה חריגה הבוקר בעיתון 'המודיע', נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואנשי הימין.

בכותרת בעמוד שער בביטאון אגודת ישראל נכתב הבוקר: "נמשכת מגמת בכירי הימין המצטרפים לגל הפעולות נגד שבת קודש". מתחת כותרת זו נכתב: "יו"ר הכנסת אדלשטיין מהליכוד קורא להעביר מהכנסת לרשויות המקומיות ההחלטה על צביון השבת".

ב'המודיע' לא הסתפקו בכתבה בלבד, ובמאמר המערכת יצאו למתקפה נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובכירים בימים שנותנים פתח לחילולי השבת. המתקפה הגיעה בעקבות קריאתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד על גבי עיתון 'מקור ראשון', להעביר מהכנסת אל העיריות והרשויות המקומיות, את הסמכות להחליט על צביון השבת בכל אתר ואתר.

אדלשטיין קורא לבטל את ה׳סטטוס קוו' ולהעביר את הסמכות בענין ההתנהלות בפרהסיה הציבורית – מהכנסת, אל הרשויות המקומיות. כל עיריה וכל רשות מקומית, לפי אדלשטיין, תהיה מוסמכת לקבוע איך תיראה השבת במרחב הציבורי שבתחומיה.

ב'המודיע' ציינו כי "הפעולות וההצעות נגד שבת קודש, העולות לאחרונה באופן סדרתי מקרב אנשי הימין והמזוהים עם הליכוד, הפכו לתופעה. בשבוע שעבר פורסם בעיתון הכלכלי 'גלובס', כי דווקא ראשי ערים ימניים מבית מסורתי, הפכו לראש החץ של המאבק נגד הנחלת ערכי היהדות".

גורמים ב'אגודת ישראל' מסבירים, כי "העיקרון החשוב ביותר למפלגת יהדות התורה הוא שמירת השבת", והרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת, הוסיף כי" נושא שמירת השבת לא היה צריך להיות חלק ממשא ומתן קואליציוני, שכן קרוב ל-90% מהציבור בארץ, היה שמח לראות שבת מנוחה. גם מי שלא הולך לבית הכנסת ולא לומד ביום השבת תורה כל היום, רוצה מנוחה בקרב המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר