הראיון המלא

ח"כ ביטון: "יאיר לפיד שינה את המנגינה על החרדים"

בכיר 'כחול לבן', ח"כ מיכאל ביטון, בראיון מיוחד באולפן 'ישי ורבינא בכיכר', על השיתוף פעולה עם החרדים, המתקפות של יאיר לפיד, חוק הגיוס והפרדה בין גברים לנשים במכללות (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא )

בכיר 'כחול לבן', ח"כ מיכאל ביטון, בראיון מיוחד באולפן 'ישי ורבינא בכיכר', על השיתוף פעולה עם החרדים, המתקפות של יאיר לפיד, חוק הגיוס והפרדה בין גברים לנשים במכללות.

כותרות הראיון:

בחירות חוזרות וישיבה עם נתניהו: "מצד אחד אני עצוב שיש בחירות, רק נבחרנו ובאנו לעבוד, נאבקנו נגד פיזור הכנסת. עכשיו גם אלו שהיו בעד - בדיכאון. אם רה"מ נתניהו היה אומר 'ביום שיש נגדי כתב אישום סופי אני מכריז נבצרות', היינו יושבים גם עם הליכוד. אבל כשרואים את החוק הראשון של מיקי זהר, חוק החסינות, זה כבר נהיה ממשלה למען ראש הממשלה, לא למען העם".

ההגנה שלו על החרדים: "לא צריך להגן על החרדים, הם קהילה חזקה ומשמעותית. אני גדלתי אצל מסעודה ואליהו ביטון, חצי מהמשפחה שלי חרדים. הייתי ראש עיר בקואליציה עם חרדים. החרידם לא ייעלמו מהמדינה, כך גם החילונים והמסורתיים, המנהיגות זה איך לחיות ביחד".

יאיר לפיד: "אם יש לך אוזניים רגישות, אתה תראה שגם אצל יאיר לפיד המנגינה השתנתה. הוא לא שולל קואליציה עתידית עם החרידם. אם החרדים שוללים אותו - הם טועים, גם הם צריכים לחזור בתשובה. אם תקשיב למגינה הכללית של 'כחול לבן' וגם של יאיר לפיד - האפשרות של שותפות אמיתית ומשמעותית - קיימת".

חוק הגיוס: "חרדי שהולך לזק"א ומתנדב, או בכל ארגון אחר, זה לא יכול להיחשב לו שירות של המדינה? ההצעה שלנו העתידית: כל אדם ישרת את מדינתו ב-3 סוגים: שירות צבאי מלא, חינוך רווחה, או בכל ארגון ביטחוני. ויהיה זכאי לכל התנאים. לא בכפיה אלא בהסכמה. אני חושב שצריך לבנות חוק חדש של שירות אזרחי צבאי".

הפרדה לחרדים במכללות: "אני חושב שבגלל שצעיר חרדי למד עד גיל 18 במוסדות של בנים-בנות, אז בתואר הראשון לפחות לאפשר לו את ההפרדה. כחול לבן' חושבת שאפשר לבנות שותפות אמיתית גם עם הציבור החרדי".

המשיכה בפאות המפגין החרדי בבית שמש: "אני צפיתי בסרטון הזה והזדעזעתי. שוטר שמושך פאה - אין לו כבוד ליהדות, אין לו כבוד לאדם, הוא מנצל את הכוח שלו. הכוח הזה מנוצל לפעמים כלפי אתיופי וכלפי חרדים, של סטיגמה, של שנאת חרדים.

"הפאה זה דבר קדוש, אנחנו צריכים לא לפגוע בכבוד אדם, וזה יושב באמת על שנאה והסתה בעם. העתיד בציבוריות הישראלי זה למצוא מכנה משותף רחב, רק שם נמצא את הדרך לחיות ביחד בלי שנאה שמובילה למעשים קשים כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר