עקיצה מש"ס

ח"כ מלכיאלי עוקץ: 'שיבדקו את חיפה ותל אביב ויחזרו אליי'

על רקע הביקורת על התנהלות ש"ס סביב חילול השבת ברמת גן, ח"כ מיכאל מליכאלי עוקץ את 'יהדות התורה' וקורא להם לבדוק את שינוי הסטטוס קוו בבית שמש, חיפה ותל אביב (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא בתוכנית 'ישי ורבינא בכיכר' (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

על רקע הביקורת על התנהלות ש"ס סביב חילול השבת ברמת גן, בעקבות אישור התחבורה הציבורית בשבת בעיר, כפי שהציע ראש העיר כרמל שאמה הכהן, ח"כ מיכאל מליכאלי עוקץ, בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר', את 'יהדות התורה' וקורא להם לבדוק את שינוי הסטטוס קוו בבית שמש, חיפה ותל אביב. הראיון המלא יפורסם מחר (חמישי) בתוכנית 'ישי ורבינא בכיכר'.

לדברי מלכיאלי: "אותם אנשים שמטיפים לנו מוסר על השבת ברמת גן, שיבדקו את כל שינוי הסטטוס קוו בבית שמש, תל אביב וחיפה. כשיהיו להם תשובות שם - שיחזרו אליי".

באשר למצב ברמת גן, טען מלכיאלי: "אין סיעה שנלחמה למען השבת כמו ש"ס. אני לא מכיר את סוגיית רמת גן, מה הנציג שאל ואת מי הוא שאל. אי אפשר להדיח נציג באמצע".

כאמור, הראיון המלא יפורסם מחר (חמישי) בתוכנית 'ישי ורבינא בכיכר'.

ראשי 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצאו אמש בהודעה משותפת בה הם תקפו בחריפות את ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

"נפל דבר בישראל!", אמרו ליצמן וגפני, "לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

ראשי 'יהדות התורה' תקפו בחריפות את ראש העיר ואמרו כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

ליצמן וגפני הפנו אצבע מאשימה גם ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואומרים כי "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תח"צ בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו"ר הכנסת לא התכוון לכך".

לסיום הם אמרו כי "'יהדות התורה' מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר