'אפעל לחיבור פוליטיים'

פרישה חמישית: חיים אמסלם ופייגלין נפרדו

ש"ס, עם שלם ו'זהות' של פייגלין - זו רשימה חלקית של מפלגות אליהן הספיק הח"כ לשעבר חיים אמסלם לחבור, ולפרוש. אמסלם: 'זהות החליטה להיפרד ממני, לא הפוך' (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אמסלם ופייגלין, בבחירות האחרונות (צילום: דוברות 'זהות')

חמישה חודשים לאחר שהצטרף כמשוריין במקום השני ברשימת 'זהות', נפרדים כעת חיים אמסלם ומשה פייגלין זה מזה, ולא ישתפו פעולה בבחירות הקרובות במסגרת זו. כך חושף האתר 'סרוגים'.

אמסלם, כזכור, הודח מש"ס על ידי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, והתמודד בעבר לכנסת במסגרת מפלגתו 'עם שלם' - שלא עברה את אחוז החסימה. לאחר מכן הוא התפקד לבית היהודי, שם קיווה להיבחר, אך בהמשך הודיע כי הוא פורש ממנה לאחר יחס פוגע שלדבריו קיבל שם.

ערב הבחירות האחרונות דווח כי אמסלם מנהל מגעים להצטרפות למפלגתה החדשה של אורלי לוי אבקסיס, אך בסופו של דבר הוא חבר ל'זהות' של פייגלין, שכידוע אף היא לא חצתה את אחוז החסימה.

בשבועות האחרונים - מדווח האתר 'סרוגים' - נפגש אמסלם עם איילת שקד ועם נפתלי בנט, בניסיון לתווך בין 'הימין החדש' לבין 'זהות', אך ללא הצלחה.

כמו כן, בכנס פתיחת הקמפיין לבחירות הראשונות של 2019 הוצג אמסלם, ואילו במודעת כנס פתיחת הקמפיין החדש של זהות, תמונתו כבר אינה מופיעה. בנוסף, בשיחות סגורות התבטא לאחרונה חיים אמסלם: "לא אני נפרדתי מזהות. היא זו שהחליטה להיפרד ממני".

אמסלם, בנאום הצטרפותו לפייגלין. ארכיון (צילום: מתוך 'עם שלם' ביוטיוב)

ממפלגת זהות נמסר ל'סרוגים' בתגובה: "אנו אוהבים ומכבדים את הרב חיים אמסלם יו"ר תנועת עם שלם. החיבור בין זהות לבין עם שלם בבחירות האחרונות נעשה במסגרת בלוק טכני. בימים אלו מקיימת מפלגת זהות מגעים עם גורמים ומפלגות שונות לחיבורים אפשריים וכעת איננו יכולים להתחייב לחיבור כזה או אחר לפני שתתברר תמונת החיבורים הכוללת".

מ'עם שלם' (אמסלם) נמסר: "בבחירות האחרונות רצה תנועת 'עם שלם' בבלוק טכני עם מפלגת 'זהות' ויו"ר התנועה ח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם ויו"ר זהות משה פייגלין הגיעו להבנות על המקום השני ברשימה".

"כזכור, בבחירות 2013 רצה תנועת עם שלם בראשות הרב אמסלם לכנסת באופן עצמאי וללא שום חיבורים ותמיכה חיצונית והביאה הישג ענק של כ-50,000 קולות בקלפי. לקראת הבחירות הקרובות מקיימים בתנועת עם שלם שיחות עם כל הגורמים הפוליטיים הרלוונטיים במטרה להביא לחיבורים ואיחודים ומניעת זריקת קולות לפח האשפה".

"תנועת עם שלם של הרב חיים אמסלם אשר נושאת את דגל היהדות המתונה והמקרבת ופועלת כבר שנים רבות לקידום הגיור המקל כהלכה כדי למנוע את סכנת ההתבוללות, תמשיך לעשות זאת ולפעול לחיבורים פוליטיים שיאפשר לה לקדם את העקרונות עליה מבוססים עם שלם וערכי התנועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר