ראיון בלעדי

בצה"ל נערכים: "מתאמנים לכניסה קרקעית לעזה"

מפקדי חטיבת 401 התאמנו בשלושת הימים האחרונים כיצד לנצח ברגע שיקבלו את ההוראה להיכנס קרקעית לרצועת עזה • "ביום פקודה אנחנו באים לנצח. נקודה", אומר קצין אג"מ ל'כיכר' (צבא)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

חטיבה 401, חטיבת שריון סדירה בצה"ל, סיימה היום (שלישי) אימון מיוחד למפקדים, הנערכים למלחמה בעזה ולמקרה של אפשרות לכניסה קרקעית לשטח הרצועה.

אחרי חצי שנה של תעסוקות מבצעיות, נכנסו בחטיבה ללבנת אימון, ובראיון ל'כיכר השבת' מסביר רב סרן אליעזר אברמוביץ', קצין אג"מ (אגף מבצעים) של החטיבה, כי מטרתם היא לאמן קודם כל המפקדים, שכן לדבריו, "בור לא יכול ללמד בור".

אחרי שניתחו בחטיבה את האתגר המבצעי בפניו הם עומדים, החליטו לפתוח באימון מפקדי המחלקות, שיידעו כיצד להתמודד עם הצרכים המבצעיים שיעלו בפניהם במקרה ויקבלו את ההוראה לפעול.

לדברי רס"ן אברמוביץ', "החטיבה מתאמנת ונערכת. אנחנו חטיבה משוריינת, התפקיד שלנו זה לתמרן ולזה אנחנו נערכים. האימון שלנו הוא להתמקד מה אנחנו נעשה באותם המקומות שנגיע אליהם ולנצח. להוריד את הכותרת של הניצחון לרמת המ.מ. (מפקד מחלקה) איך מגיעים ומנצחים את ההישגים שיגדירו לנו בצבא".

הוא מוסיף, "אנחנו מתאמנים למקרה של כניסה קרקעית, של הפעלת הכוח בשטח הרצועה, אנחנו לא חיל האוויר ואנחנו מתאמנים על לחימה".

על האימון שנערך הוא מפרט: "מיקדנו את הימים לעיוניים יחד עם שילוב של תרגילי תכנון ועשינו יום בשטח יחד עם סוגי הרק"מ (רכב קרבי משוריין), איתם אנחנו משתמשים ללחימה, לגרירה, לחילוץ ולכל מיני אתגרים שיכולים להיות לנו בלחימה".

"היום הגענו לאימון בצאלים להתאמן על כל מיני טכניקות שהמ"מים יידרשו להשתמש בהם: מה אנחנו צריכים לעשות כדי לנצח. מה הטכניקה לנצח את האויב ולתת למ"מ את הוודאות והתשובה איך הוא מתכנן את המחלקה שלו כדי לנצח".

המחבלים ברצועת עזה, פעלו כבר במערכות קודמות מתוך שטח אזרחי, ולעיתים גם מתוך בתי חולים, בתי ספר מלאים בילדים וכדומה. בצה"ל נערכים לפעול גם במקרים כאלה על מנת לפגוע באויב.

רס"ן אברמוביץ' מסביר, "אויב זה אויב. מקום ממנו יורים, זה יעד אויב והאויב הזה ייפגע. אנחנו לומדים להגדיר מהו יעד האויב ואיך לכבוש אותו וכמובן שאזור ומקום שהוא רגיש יש הגבלות נוספות אבל ברגע שהאיתור הזה הופך להיות יעד אויב, האיתור הזה הופך להיות מקום ממנו נלחמים, אז אין דילמה בהקשר הזה".

"מישהו שיעשה עכשיו ירי מבית חולים כנראה שהבן הזה ייפגע בתוך בית החולים. מטרה זה מטרה. בכל אופן אנחנו נזהרים שלא לפגוע במי שלא צריך לפגוע".

לדבריו, "מהרגע שנכנסו ללבנת אימון, אנחנו מבינים שזה יכול להגיע בכל רגע. אני חושב שאחרי האימון הזה, אנחנו יותר מוכנים ליום פקודה, וביום פקודה אנחנו באים לנצח. לא לכל דבר אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר