פרסום ראשון

שוטר שמסר עדות שקר נגד חרדים - התפטר

לאחר שבשני אירועים שונים התבררו עדויותיו של שוטר במשטרת ישראל כשקריות - בניסיון להפליל חרדים שהיו בהפגנות - ולאחר ביקורת קשה שספג מהשופטים, החליט השוטר להתפטר (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השוטר המתפטר; מתוך התיעוד שהוכיח את שקריו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: שוטר שנתפס משקר בעדויות שמסר נגד חרדים, בשני אירועים שונים, וכמעט הביא להרשעתם ומאסרם, החליט להתפטר לאחרונה משירותו במשטרת ישראל.

המקרה האחרון אירע ב-23 למרץ 2017, במהלך הפגנה שהתקיימה בכיכר השבת בירושלים, כאשר אחד מהנוכחים שנעצר במקום, הואשם על ידי המשטרה בהאשמה חמורה של תקיפת שוטרת.

הנאשם, אהרון גראומן הלוי, נשלח לאחר מספר ימי מעצר לכמה חודשי 'מעצר בית' מלא, אך בסופו של דבר יצא מתיק זה בלא כלום, לאחר שבדיון בבית המשפט הצליח עו"ד נדב גדליהו, פרקליטו, להוכיח כי השוטר שהעיד נגדו, שמואל דהאן, שיקר בבוטות.

העימות עם השוטרת (מתוך הסרטון)

לצידו עמד סרטון בו נראה גראומן כשהוא בסך הכל מגן על חברו מפני תקיפה של השוטרת, רק מזיז ממנו את ידה - ומותקף בחזרה בבעיטות ואגרופים - בעוד השוטר העיד כי הוא תקף באגרופים ובבעיטות את השוטרת והמשיך בכך אף לאחר שחבריה למשטרה ניסו להוציא אותה מידיו.

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, זיכה כאמור את החרדי ואף קבע: "התנהלות כזאת של שוטר מדירה שינה מעיני".

מקרה נוסף אירע ב-6 למרץ 2016, במהלך הפגנה שהתקיימה ברחוב בר אילן בירושלים, כאשר צעיר חרדי (קטין) הואשם על ידי המשטרה בעבירה של התפרעות משום שלדבריה הוא דרדר פח אשפה גדול למרכז הכביש.

תיעוד מלא מההפגנה בה דורדר הפח (ללא קרדיט)

הנאשם, מ.נ.א, זוכה בבית המשפט לאחר ששופטת בית משפט השלום צפתה בתיעוד ווידאו של המקרה, ובעקבות כך קבעה כי "לא היה לו כל חלק עם המתפרעים; לא עם אלה שדרדרו את הפח, לא עם אלה ששכבו על הכביש ואפילו לא עם אלה שצעקו" - זאת בניגוד מוחלט לעדותו של השוטר שמואל דהאן.

אנקדוטה מעניינת אירעה במהלך אחד הדיונים שהתמשכו בתיק זה ב-3 השנים האחרונות, כשעו"ד גדליהו שאל את השוטר: "אתה העדת בתיק אצל השופטת פלדמן לפני חצי שנה?", ונענה במבוכה: "לא זוכר"...

בימים אלו התפטר כאמור השוטר מהמשטרה, ועו"ד נדב גדליהו אומר ל'כיכר השבת': "בזכות עבודה קשה של מציאת סרטונים מאירועים אלו ועבודה משפטית מאומצת, הצלחנו להוביל לזיכוי. השוטר פשוט שיקר במצח נחושה, והעליל עלילות שווא על חרדים. אנו נערכים לתביעת פיצויים - שכן יש לשים לדבר סוף".

עו"ד גדליהו (ללא קרדיט)

"אלמלא הסרטונים, יתכן והנאשמים היו נידונים לשנות מאסר ארוכות. מדובר בהתנהלות חמורה ביותר", מוסיף עורך הדין, ומציין לסיום כי "מאחורי ניהול התיק ותיעוד האירועים, עומד ארגון המנוהל על ידי הרב יצחק דוידוביץ הפועל רבות נגד אלימות שוטרים כלפי חרדים. אנחנו נמשיך במאבק הזה, על מנת שהאמת והצדק ייצאו לאור".

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה לידיעה. אם תגיע תגובה שכזו, היא כמובן תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר