פרשת "איפה הילד"

חטפה תינוק או 'צדיקה'? התלונות על הרבנית מצפון הארץ

צעירה שאינה בריאה בנפשה הוברחה לארה"ב, שם ילדה את בנה שנמסר לאימוץ - והמשטרה חושדת ברבנית מצפון הארץ • דיווח: לא מדובר במקרה יחיד, אך עורך דינה מכחיש הטענות (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

רבנית מצפון הארץ, חשודה כי הייתה מעורבת בפרשיה בינלאומית של הרחבת נשים מתחומי הארץ לארצות הברית, לצורך סחר בעוברים. המדובר לפחות במקרה אחד של אישה שאינה בריאה בנפשה, ויש הטוענים כי מדובר במקרים נוספים.

האמא מאושפזת במוסד סגור, ולטענתה ולטענת קרובי משפחתה, המקום אינו מתאים לה בכלל. "אני לא יודעת למה שמו אותי פה", אמרה לאחרונה, לפי ציטוטים באתר ynet.

לפי דיווחו של הכתב יהודה שוחט, היא תיארה את שעבר עליה אחרי שהבריחו אותה לארה"ב: "שמו אותי בדירת מרתף. התחננתי שיחזירו לי את הדרכון שהיה אצל אחיה של הרבנית שמתגורר בניו-יורק".

"הצלחתי ליצור קשר עם המשפחה של בעלי דרך הפייסבוק, רק אחרי שמרוב ייאוש ניסיתי להתאבד שם ואשפזו אותי. הרבנית הכריחה אותי לחתום על מסמכים, ואיימה עליי שאם לא אעשה זאת יחזירו אותי לאשפוז. אף אחד לא אמר לי שמתכוונים ליילד אותי ולמסור את הילד לאימוץ".

גם לאחר הלידה, הוחזקה עדיין במרתף, ובעלה סיפר כי עד עכשיו, הם אינם יודעים מה שלום הילד שלהם, שנמסר לאימוץ למשפחה חרדית מארצות הברית.

עו"ד חוי קליין, מומחית לזכויות קטינים והוריהם שייצגה את משפחתה של יעל, אמרה: "במהלך השנים משרדי מייצג בתיקים של חטיפות ילדים ועוברים מבטן אמם על ידי מיעוט מאורגן ואכזרי שלא בהליכי אימוץ ואומנה כחוק. המשטרה והרשויות בישראל מכירים אותם היטב אבל בדרך כלל, גם אם הגיבו, עשו זאת באיחור רב. המיעוט הפושע מתנהל כמדינה ועל פי חוקים משלו, ואני קוראת לכל מי שנפגע לאסוף כוחות ולא להיכנע. טובת ילדכם נשמעת ונראית גם אם נדרשת לכך לחימה משפטית לא פשוטה".

מנגד, עורך דינה של הרבנית, יהלי שפרלינג, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, "אותה נערה חרדית הייתה בעייתית, לוקה בנפשה. הרבנית ניסתה לעזור לה ולשקם אותה. אנשים רעים, ואני אומר את זה בעדינות, ניסו להעביר אותה למשפחה הגרעינית שלה שתטפל בה".

"הרבנית, אישה צדיקה ורבת פעלים, יצרה קשר עם משפחת הנערה בארה"ב, נסעה איתה לשם והייתה עמה בלידה. אין לה קשר לאימוץ. בארה"ב, כשיש מישהי פגועת נפש - לוקחים לה את הילד. היא לא ידעה על האימוץ והיא לא קשורה לזה".

לדבריו, "היא לא קשורה לאימוץ ולחטיפה. לא הייתה פה חטיפה בכלל. יש דברים שאני לא יכול כרגע לדבר עליהם. הנערה נשארה בארה"ב וחזרה רק בשלב מאוחר יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר