תיעוד חדש מהתקרית הקשה

"משיכת הפאות": שני עדים חרדים מסרו עדות במח"ש

שני עדים חרדים הגיעו הבוקר למתן עדות במשרדי מח"ש, על משיכת הפאות בידי שוטר בילוש • אחד העדים משחזר בשיחה עם 'כיכר': כך תיעדתי את האלימות • בפנים: תיעוד חדש מהמעצר (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד העדים בכניסה למח"ש, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תיעוד הווידאו שנחשף ב"כיכר השבת", בו נראה שוטר מושך בחוזקה בפאותיו של מרדכי קרויזר בעת מעצרו ביום שישי האחרון בבית שמש ב"אשמת" תקיפת שוטר, עורר סערה ציבורית אדירה ומאז פרסומו מעסיק את חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים.

התיעוד המלא: המעצר ומשיכת הפאות

ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר (חמישי) הגיעו שני עדי ראיה למעצר האלים והברוטלי, לתת עדות במשרדי מח"ש, בהר חוצבים בירושלים.

השניים, הציגו לחוקרים את התיעוד וידאו, שנחשף ב"כיכר השבת", בו נראה מעצרו האלים של קרויזר כמו גם משיכת הפאות האכזרית. בנוסף, נתנו עדות ארוכה על מה שהתרחש שם, מתחילה ועד סוף.

בתחילה נכנס העד הראשון להעיד, כאשר בחקירתו החוקרים התמקדו פחות במה צילם ויותר במה שהוא ראה על האירוע שהתרחש.

מרדכי קרויזר משחזר את האלימות הקשה

ל"כיכר השבת" נודע כי השניים התייצבו במשרדי מח"ש לאחר שהחוקרים אמרו לקרויזר, בעת שזה הגיע להגיש את התלונה, כי מי שצילם את סרטוני המעצר, צריך להגיע ולמסור עדות.

אחד החוקרים במח"ש אמר לאחד העדים: "אנחנו מעריכים שבאתם, התיק הזה הוא תיק חשוב, הוא נמצא אצלנו בעדיפות ראשונה".

יצוין כי השניים מסרבים להזדהות בשמם. בשיחה עם "כיכר השבת", הסביר אחד ממגישי העדות ואמר: "אני מגיע לצלם הרבה בהפגנות ובאירועים שמשטרה נוכחת בהם, אני לא מוכן להזדהות בפומבי בשמי או עם תמונה שלי, כי אני מפחד שיתפרו לי תיק, כשאז כבר לא יהיה מי שיתעד את זה".

אחד משני העדים, שוחח עם "כיכר השבת" ושחזר את שראו עיניו: "יום שישי, זה היה בערך כשעתיים לפני שבת, שמעתי רעשים, אני גר ברחוב בן איש חי, שמעתי צעקות, מיד לקחתי את המצלמה ורצתי למקום, ראיתי את הבלגן אמרתי לעצמי שאני חייב לתפוס עמדה. נכנסתי לאחד הבניינים, דפקתי אצל אחד השכנים שגר בקומה גבוהה ואמרתי לו שאני רוצה לצלם במרפסת, משם התחלתי לצלם.

התיעוד שחשף: העצור לא תקף שוטר

"פתאום, תוך כדי הצילום, ראיתי את כל הסיפור הזה איך שהאברך עומד בחניה ופתאום נטפלים עליו, צלמתי את האלימות לא חשבתי שזה יצא ככה, אני מכיר את האברך מהשכונה, אברך תמים שלא נוגע בזבוב, ממש אברך צדיק, מתפלל כל יום כמה שעות, מי שדיבר איתו יכול לראות את זה, ראיתי שנטפלים אליו, מרביצים לו מכות, העיפו אותו על הרצפה, ברוך השם מיד הצלחתי לשים את הפוקוס של המצלמה עליו וככה תיעדתי את כל המעצר".

לדבריו, "בשבת הגעתי לבית הכנסת וראיתי מודעה שמנסים להעליל עליו עלילות ומי שצילם שיעביר לועד אסירי ציון את הצילומים, מיד במוצאי שבת הבאתי להם את הצילומים, הם עברו על זה ואמרו שזה יציל את האברך. אני שמח שבגלל התיעוד שלי האברך יצא מכל הסיפור זכאי ולא יכנס לכלא לכמה שנים בגלל שקרים של שוטרים".

חשיפת "כיכר השבת" >>

בתוך כך, ישי פורת, כתב המשטרה של ynet דיווח הבוקר כי ‏שוטר הבילוש ממשטרת בית שמש שמשך בפיאותיו של קרויזר, יזומן בשבוע הבא לחקירה באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. כזכור, לאחר פרסום התיעוד ב"כיכר השבת" הוחלט במשטרה להעבירו מתפקידו.

תיעוד חדש מרגעי המעצר של מרדכי קרויזר:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר