צה"ל מאשר

פעיל חמאס הרחיק צעירים מהגדר - נורה ונהרג

דובר צה"ל מאשר את טענת הפלסטינים כי ההרוג היום על הגדר, היה פעיל חמאס שניסה להרחיק שני צעירים שהתקרבו לגבול, זוהה בטעות כמחבל חמוש - נורה ומת מפצעיו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ההרוג (צילום ערבי)

ההרוג הפלסטיני היום (חמישי) סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, היה פעיל בכוח הריסון של מנגנוני הביטחון של חמאס - כך מאשר כעת דובר צה"ל.

מאז ההבנות בין ישראל לבין ארגון הטרור העזתי, מפעיל חמאס את יחידת הריסון, הנמצאת בשטח ודואגת כי המתפרעים ליד הגדר לא יחצו את הגבול.

לפי טענת הפלסטינים, שאושרה על ידי צה"ל, ההרוג היה חלק מאותו הכוח, והוא התקרב למרחב הגדר במטרה להרחקי משם 2 פלסטינים אחרים.

לוחמי צה"ל זיהו אותו בטעות כמחבל חמוש וירו לעברו. הוא נפצע, נלקח לבית חולים ברצועה, שם קבעו הרופאים המקומיים את מותו.

בהודעת דובר צה"ל הגדירו את הירי לעברו כ"אי הבנה" ומסרו כי "האירוע יתוחקר".

בזרוע הצבאית של חמאס טוענים כי "ישראל ירתה במכוון באחד מהפעילים שלנו במהלך מילוי תפקידו. אנו עורכים בדיקה והערכה לפשע הזה".

בארגון הטרור העזתי הוסיפו ושיגרו איום בתגובה כלפי ישראל: "אנו מבהירים שהירי לא יעבור בלי תגובה וישראל תישא בהשלכות על מעשיה".

טלאל אבו-זרייפה, חבר בלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית וחבר בוועד צעדות השיבה הוסיף: "איננו יכולים לעמוד בחיבוק ידיים מול הפשעים שמבצעת ישראל, במיוחד לאור ההרוג הבוקר. החמ"ל המשותף של הפלגים מתכנס על מנת לדון בתגובה לפשעים של הכיבוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר