10 נעצרו. צפו

'הם מפחדים': מדוע שוטרים החרימו את מצלמות הקיצונים

התיעודים המטלטלים מאלימות שוטרים שנחשפו השבוע ב'כיכר השבת' - הם שגרמו היום לשוטרים לנקוט בצעד לא מקובל של החרמת מצלמות בהפגנה; כך בטוחים המפגינים החרדים • צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בתמוז תשע"ט | 11.07.19
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

האם הסרטונים האחרונים של אלימות משטרתית קשה, כלפי חרדים, שנחשפו ב'כיכר השבת' ועוררו סערה ציבורית גדולה - הובילו שוטרים להחרים מצלמות כדי שהם לא יתועדו במהלך מעצר מפגינים? כך לפחות טוענים חרדים קיצונים שהפגינו היום (חמישי) נגד חילול קברים לדבריהם.

מדובר בהפגנה שקיימה קבוצה מצומצמת של פעילים מירושלים ובית שמש בשטח פרטי בישוב שערי תקוה, בניסיון לעצור עבודות בניה שנערכו בשטח פרטי, בו כאמור לטענתם ישנם קברי קדמונים.

המשטרה דיווחה, כי מספר מפגינים החלו להפריע למהלך העבודות ולא אפשרו לכלי העבודה להמשיך בעבודתם, למרות שהשוטרים ביקשו מהם לפנות את המקום והכריזו על ההפגנה כ'התקהלות אסורה'.

לאחר שהמפגינים סירבו להתפנות, ולא נענו לקריאות השוטרים, נעצרו עשרה מהם לחקירה, תוך כדי פיזור ההפגנה, וכך העבודות יכלו להמשיך כסדרן.

כעת טוענים חבריהם של העצורים, שהפגינו איתם, בשיחה ל'כיכר השבת', כי בצעד חריג השוטרים במקום החרימו מצלמות שהבחינו שהם מחזיקים ברשותם, זאת במטרה למנוע את תיעוד המעצר הכוחני.

"אחרי שכולם מדברים על אלימות קשה של שוטרים, בזכות הסרטונים שאתם חשפתם השבוע ובגלל שזה גרם שהשוטר שמשך בפיאות יושעה מתפקידו, המשטרה התחילה לפחד ממקרים דומים, ולכן היא לקחה לנו היום מצלמות", בטוחים החרדים הקיצונים.

אחד ממארגני המחאה מוסיף: "הייתי במאות הפגנות - אני לא מגזים... - ואף פעם שוטרים לא החרימו לנו מצלמות. זה גם לא חוקי לדעתי, וגם מוכיח שיש לשוטרים הרבה מה להסתיר".

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "רק בעת מעצרם של המפגינים לחקירה, ובהתאם לנהלים, נלקחה מצלמה וחפצים נוספים - שיוחזרו לחשודים בתום חקירתם, מיד עם שחרורם, ואין בכך כל דבר חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר