המכתב שמטלטל את 'גור'

הגר"ש אלתר מגבה את העסקן שהוחרם ו'מוחה על הטרור'

בנו של האדמו"ר הקודם מגור בעל ה'פני מנחם' ובן דודו של האדמו"ר הנוכחי, הגאון רבי שאול אלתר, מתערב לראשונה בפרשה שמטלטלת את החסידות, מגבה את העסקן שהוחרם ותוקף בחזרה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגר"ש אלתר. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת שפת אמת לשעבר ובן דודו של האדמו"ר מגור, מתערב היום (חמישי) לראשונה בפרשה שמסעירה את החסידות, ובמכתב שהוציא מעניק גיבוי להתנהלותו של העסקן הגוראי דוד ברלינר, נגדו מתחולל בימים אלו מסע רדיפה.

כזכור, הרקע לפרשה המטלטלת את חסידות גור, הן הטענות כי העסקן מסרב לקבל את דעתו של האדמו"ר מגור בנוגע לאופי ה'קעמפ' בארה"ב, העתירה שהוא הגיש לביטול הקעמפ ממנו הוא לדבריו נושל והחרם של רבני גור שהוצא נגדו בעקבות כך.

בשבוע האחרון הגיע ברלינר לביקור בארץ, לקראת שמחת נישואי נכדתו עם נכדו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ומרגע היוודע דבר ביקורו ומקום שהותו, החלו מחאות מצד מאות חסידי גור שמגיעים מדי יום לבניין בו הוא מתגורר ברחוב ירמיהו בירושלים, ומשמיעים דברי מחאה וכינויי גנאי.

כעת כאמור חל מפנה דרמטי בפרשה שמסעירה את חסידות גור בארץ ובעולם, עם מכתבו של הגר"ש אלתר, בנו של בעל ה'פני מנחם' זצוק"ל, האדמו"ר הקודם מגור.

וכך כותב הגאון רבי שאול אלתר: "עקב שאלת רבים, הנני להבהיר כדלהלן: ידידי הרה"ח דוד מנדל ברלינר עשה מעשיו בדין ודברים, בממונות שיש לו בקעמפ בארה"ב, על פי שאלת רב, וגם עכשיו הוא מוכן, כאורח גוברין יהודאין, לברר העניין בדין תורה".

מכתבו המלא של הגר"ש אתר (צילום מסך)

"הנני מעיד", ממשיך הגר"ש אלתר, "ששמעתי בעצמי מהרה"ג ר' נפתלי נוסבוים ומהרה"ג רש"ד הכהן גרוס, שחתמו על המכתב נגד העסקן, בלי ידיעת העובדות לאשורם".

וכאן עובר 'ראש ישיבת שפת אמת' לתקוף את מעשי האלימות: "הנני מוחה על דרכי הטרור באלימות ובזרוע, ובהלבנת פנים, המנוגדים הן לדין תורתנו הקדושה, והן לדרך רבותינו הקדושים זיע"א ויבלחט"א".

"לא תבוא זאת בישראל, והיה זה שלום", חותם הגאון רבי שאול אלתר את מכתבו, שצפוי לעורר זעזוע של ממש בחסידות הגדולה בעולם.

האדמו"ר מגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורם המעורה בפרטי הסערה בחסידות גור מסביר בשיחה ל'כיכר השבת', כי הגר"ש אלתר לא יכל להתעלם ממאות המשפחות מחסידות גור בבורו פארק שייחלו לשמוע את עמדתו בפרשה, כמו גם שהוא סבור שאי אפשר כביכול להמשיך בהתנערות הרשמית ממעשי האלימות ובמקביל לאפשר את קיומם. לדבריו, מעשי הטרור מסכנים את עתידה של חסידות גור.

זאת ועוד, הוא מסביר, הגר"ש אלתר מציג דרישה פשוטה והגיונית כדי לעצור את ההידרדרות שכולם רואים לנגד עיניהם: לגשת לדין תורה.

יצוין, כי גם הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, מגדולי הדיינים, פרסם מכתב נוקב, בו הוא - כלשונו - "מצטרף למחאת הגאון האדיר הגר"ש שליט"א על מעשי הטרור במאורגן ובפרהסיא", ומזהיר את מפרסמי הפשקווילים וההשמצות בעילום שם, נגד העסקן ברלינר: "כבר אמרה תורה ... ('ארור) מכה רעהו בסתר'".

במקביל, שלושה חסידים זומנו היום לחקירה במשטרה, בחשד שהיו מעורבים בתקיפה פיזית של אחד ממקורבי העסקן הגוראי: בשעות אחר הצהריים זינק אלמוני על י.מ, חברו של ברלינר, בצומת שמגר בירושלים, היכה אותו נמרצות.

לאחר מכן הוא נמלט, ככל הנראה לשטח בית המדרש הגדול של חסידות גור, השוכן בסמוך. מתנדב של זק"א שבמקרה עבר במקום הגיש סיוע ראשוני לחסיד הפצוע, ומיד אחר כך הוא פונה לבית החולים.

העסקן ברלינר מחולץ מידי המון זועם, השבוע (צילום: א. כהן)

ההערכה במשטרה היא, כי את התקיפה עצמה ביצע אדם בודד, אך במשטרה חושדים כי עומדים מאחוריה חסידים נוספים.

משיחה שקיימו גורמים בגור עם 'כיכר השבת' עולה, כי הם מאוד כועסים על ההתפתחויות האלימות. בכיר בחסידות מדגיש: "זהו מעשה שלא היה צריך לקרות. אנחנו מגנים את זה בכל פה".

"בוודאי שהאיש הזה שתקף פעל על דעת עצמו. אין אצלנו שום גיבוי לאלימות כזאת", מוסיף הגורם הבכיר בחסידות גור.

בחסידות אומרים כעת, כי מי שזומן לחקירת משטרה, יגיע בכוחות עצמו, ומסבירים: "אף אחד לא רוצה שיגיעו לביתו שוטרים ב-3 לפנות בוקר".

מכתבו החריף של הגרמ"מ שפרן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר