שבת מתוחה בדרום

ירי פצמ"רים מהרצועה - אזעקות צבע אדום בעוטף עזה

לאחר חיסול פעיל חמאס, שבת מתוחה בדרום הארץ: בליל שבת נשמעה אזעקה וזוהה שיגור בודד מהרצועה. פיצוץ נשמע גם במועצת חוף אשקלון, ללא התרעה. בשבת בבוקר, אזעקות שווא (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בליל שבת, לקראת השעה 22:00, נשמעה אזעקה במספר יישובים במועצת אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

מעט לאחר מיכן, לקראת השעה 23:45, נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור נוסף מרצועת עזה לישראל. ככל הנראה, בשתי הפעמים מדובר בירי של פצמ"רים.

במקרה השני שאירע בליל שבת, לא נשמעה כל אזעקה ודו"צ הסביר כי כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד ולא ביישובים, מכיוון ולא נשקפה להם סכנה.

בבוקר יום השבת, בשעה 10:30 בערך, הופעלה אזעקת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז ובקיבוץ כפר עזה. בהמשך טען דובר צה"ל כי מדובר היה באזעקת שווא.

המתיחות - על רקע הרג פעיל כוח הריסון של חמאס ביום חמישי האחרון, לאחר שלוחמי צה"ל זיהו אותו בטעות כמחבל חמוש וירו לעברו. הוא נפצע, נלקח לבית חולים ברצועה, שם קבעו הרופאים המקומיים את מותו.

בהודעת דובר צה"ל הגדירו את הירי לעברו כ"אי הבנה" ומסרו כי "האירוע יתוחקר"., אך בחמאס המשיכו לאיים: "הרג הפעיל לא יעבור ללא מענה, האויב יישא בהשלכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר