עימות מילולי, ברחוב

רמי גרינברג לרב בלוי: "ברגע שאחליט - אתה לא תהיה פה"

ביום שישי, נפגשו באקראי הרב מרדכי בלוי וראש עיריית פתח תקווה רמי גריבנרג, ובמקום התפתח לו עימות מילולי בין השניים. גרינברג: "ביום שאני אחליט לא יהיה לך גם פה כלום, שמעת?". צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך מצלמת הדרך ברכבו של הרב בלוי)

המתיחות בין 'דגל התורה' לראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, הגיע בסוף השבוע לשיא חדש והפך לעימות אישי בין ראש העיר לרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך.

ביום שישי הגיע בלוי לפתח תקווה ופגש באקראי את ראש העיר, אך הלה בחר לאיים על בלוי כי ביום שהוא יחליט לא יהיה לו בפתח תקווה - כלום.

וכך התנהלה השיחה ביניהם:

בלוי: "שלום שלום"
גרינברג: "מי אתם?"
בלוי: "אני הרב בלוי"
גרינברג: "אתה הרב בלוי? מה אתה מחפש פה?
בלוי: "באתי לבית מדרש"
גרינברג: "אין לך בתי מדרש בבני ברק?"
בלוי: "לא, יש לי גם בתי מדרש פה, אם אתה לא יודע..."
גרינברג: "אין לך פה כלום, אתה, שום דבר אין לך"
בלוי: "יש לי פה..."
גרינברג: "ביום שאני אחליט לא יהיה לך גם פה כלום, שמעת? אתה אל תחרחר פה מלחמות, קח את עצמך סע לבני ברק שם תשבור את הראש עם כל המלחמות שאתה עושה, לא פה. אחרת באמת יהיה לך פה יותר נזק מאשר תועלת"
בלוי: "אני המון שנים בפתח תקווה"
גרינברג: "אתה לא תהיה פה ברגע שאני אחליט. שמעת?"
בלוי: "אני ארבעים וחמש שנה בפתח תקווה"
גרינברג: "סע"

בלוי וגרינברג, לפני מספר חודשים (ללא קרדיט)

יצוין, כי הרב בלוי שמשמש בין היתר מפקח חינוכי בארגון "אנחנו וצאצאינו", הגיע עם הנהלת הארגון לפתח תקווה, בה קיימים 13 סניפים של הארגון, במסגרת ההתארגנות לקראת בין הזמנים.

ראש העיר רמי גרינברג הגיב לאחר מכן על התקרית, ובחר לצאת במתקפה אישית נגד בלוי: "בזמן שאנחנו מסיירים בשמש עם כל הצוות, הגיח עסקן שמקבל משכורת ממפלגת יהדות התורה החרדית, הוא תושב בני ברק בכלל ובכל החודשים האחרונים מחרר ריב ומדון בעיר בין דתיים לחילונים ובכלל. בקיצור איש קטן".

"אותו איש קטן", המשיך גרינברג והוסיף לתקוף, "הקליט את השיחה שלנו בה הבהרתי לו שאין לתושב בני ברק שמחרחר כאן מלחמות מה לחפש כאן. אני עומד אחרי כל מילה".

"אני ראש עיר של כולם ודואג לחילונים, לחרדים ולדתיים ולכל השכונות כפי שאף אחד לא דאג שנים והכל בהתחשבות בכולם", המשיך גרינברג, "אנחנו פותחים גם לביקורת בונה ולדעות אחרות. אבל לא נסבול מחרחרי ריב ומדון מחוץ לעיר שמלבים אש בגלל אינטרסים פוליטיים צרים. לא ניתן להם כאן להרוס. נפעל נגד מחרחרי הריב והמדון בנחישות ונחרצות".

הרב בלוי הגיב לתקרית וסיפר כי "לאחר פגישה עם רכז הארגון הכי ותיק בעיר, בשכונת גני הדר, נראה באופק ראש העיר מר גרינברג, עצרתי בסמוך אליו ואמרנו שלום בנימוס, ואז ראש העיר התפרץ והחליט שהוא השריף והוא אוסר עלי כניסה לעיר... הדברים תועדו במצלמת הדרך שברכב.

"יודגש, כנראה שראש העיר זועם, כיו"ר 'משמרת הקדש והחינוך' שנים רבות, אני מטפל בבריכות בעיר להתאים להלכה לצורך הציבור הדתי/חרדי, לא יכלתי לאשר את הבריכה השנה כפי שמוסבר במכתב (המצ"ב) שנשלח להנהלת קאנטרי עמישב".

המכתב של המשמרת

הרקע לעימות הנוכחי הוא ככל הנראה עימות נוסף בין גרינברג לבלוי שהתרחש מספר ימים קודם לכן, בעקבות בריכת "עמישב" המחודשת בשכונת "הדר גנים" בפתח תקווה שנחנכה באחרונה, בריכה שפועלת בשבת קודש ונמצאת במוקד הוויכוח בין הציבור החרדי והדתי בעיר לראש העיר גרינברג.

לאחר שהבריכה נאסרה לשימוש מבחינת בעיות צניעות שונות, בהודעה שהוציא מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך, יצא גרינברג למתקפה וטוען כי מדובר ב"צביעות".

ראש העיר פרסם בדף הפייסבוק שלו מודעה ובה פרסום על בריכה בכפר מעש הפתוחה בשבת, ובכל זאת זכתה להכרה וכשרות של "משמרת הקודש והחינוך", דבר שעורר את זעמו של ראש העיר.

גרינברג כתב: "תראו שוב את הצביעות, 'משמרת הקודש' נותנת הכשר להשתמש בבריכה שפתוחה בשבת... ואת בריכת עמישב מחרימים... בניגוד לצביעות אני ימשיך לפעול בהידברות עם כל הגורמים בכדי לשמור על האחדות בעיר לרווחת כלל התושבים".

מ'משמרת הקודש והחינוך' נמסר בתגובה: "משמרת הקדש והחינוך אינה נדרשת לנושא השבת, אלא עוסקת אך ורק בנושא שהיא אמונה עליו וזה ההתאמה ההלכתית של המקום לגדרי הצניעות במתחם כפי שנראה בעליל במכתב לקאונטרי, כך שהערת מר גרינברג זה בגדר 'טענו בחיטין והודה לו בשעורין'".

גורמים בלשכת ראש העיר הגיבו: "מוטקה בלוי מוכר בעיר פתח תקווה כאדם שפועל בכל דרך לחרחר מריבות בתוככי הציבור החרדי. בלוי פועל לרדוף קהלים רבים ממגזר החרדי בעיר בשם נאמנותו לדגל התורה, ובגלל שיתוף הפעולה שלהם עם ראש העיר בעניינים עירוניים. רק לאחרונה הוא איים בפומבי 'ליירט בלי הנחות' את אחד מתושבי העיר. לאחרונה גם התבטא אותו מוטקה בפומבי - בצורה מזלזלת ופוגענית ברבני ישיבת חברון, בגלל ש'העזו' להיפגש עם ראש העיר, מוטקה הצהיר גם כי הוא מחפש להצית שוב את המאבק שפילג את ישיבת חברון וביקש מפעיליו ברשת להשיג לו חומרים שיציתו את אש המאבק בישיבה. מדובר באיש מדון ומריבות, וזו הסיבה שראש העיר הבהיר לו באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי הוא אינו רצוי בעיר פתח תקווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר