קונים בית בפעם הראשונה? הנה 6 דברים שכדאי לכם לדעת

חסכתם פרוטה לפרוטה במשך שנים רבות והגיעה העת לרכוש את הנכס הראשון שלכם. לפני שתתחילו בחיפוש אחר בית כלבבכם, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת עליהם, לפני הכל (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מזל טוב! אתם מוכנים לקנות את הדירה הראשונה שלכם. חסכתם מספיק כסף במשך שנים רבות והגיעה העת. לפני שתתחילו בחיפוש אחר משכן כלבבכם, יש כמה יסודות פיננסיים שאתם צריכים לדעת, כדי שלא תיפלו בפח או תפסידו כסף. מכיוון שאנחנו רוצים שתמצאו את המשכן שלכם לנצח נצחים, בלי בעיות, יש לנו שישה דברים שרוכשי בית בפעם הראשונה צריכים לקחת בחשבון. יש לכם דף ועט לידכם?

אתה צריכים להיות *באמת* מוכנים

קניית בית (במיוחד הראשון שלכם) יכולה להיות מכריעה, אז לפני שאתם אפילו מתחילים את התהליך של חיפוש, כדאי שתהיו ערוכים כיאות. בראש ובראשונה, התחילו בפגישה עם יועץ פיננסי מומחה. היועץ שלכם יעבוד בצמידות אליכם כדי להבין באילו דרכים מציאותיות ניתן לנקוט כדי לחסוך כסף, כך שתוכלו באמת להרשות לעצמכם את הבית של החלומות שלכם. ספוילר: אתם עדיין יכולים לקנות כוס קפה מדי בוקר.

יתכן שאתם פטורים מתשלום דמי תיווך

החוקים והתהליכים שונים בכל מקום, אבל ברוב המדינות, דמי סוכן הנדל"ן משולמים על ידי המוכר, לא הקונה. זה אומר שאתם יכולים להסתמך על המומחיות של מקצוען, מבלי לדאוג מעלויות מופקעות, כאשר יגיע הזמן ללחוץ על ההדק.

מחשבוני משכנתא מקוונים הם לא בחירה נכונה

כמובן, הם נקודת התחלה מצוינת, אבל תצטרכו לדבר בפועל עם מומחה משכנתא מקצועי שיש לו הבנה ברורה לגבי מה אתם יכולים להרשות לעצמכם ולמה לצפות. (היסטוריית אשראי גרועה, למשל, יכולה להזיק לכם.) קבעו פגישה עם נציג הבנק כדי לגלות איפה אתם באמת עומדים.

יש דברים שאינכם יכולים לשנות

זכרו, אתם יכולים להחליף את שטיח הרצפה הכתום במרצפות עץ כהות. מה שאתם לא יכולים לשנות, עם זאת, הוא את המיקום, החצר האחורית או השכנים.

תשלום המחיר המבוקש - לא הופך אתכם ל'פראיירים'

מוכר חכם נעזר בייעוץ מקצועי בעת תמחור הבית שלו. לכן כדאי להתמקד פחות ברכישת "מציאה" ויותר בקבלת נכס עם שווי שוק הוגן. אם המחיר המבוקש עולה בקנה אחד עם מה שציפיתם לקבל, זה מצוין.

אין דבר כזה בית 'מושלם'

אנחנו יודעים. אתם רוצים חדר אמבטיה עם כיור כפול, קרבה לתחנת אוטובוס ולבית הספר של הילדה ונוף מרהיב שלא פונה ישירות לתוך המטבח של השכנים שלכם. אבל אף בית לא יענה על כל הדרישות שלכם. דרגו את תכונות החובה שלכם ואת אלו שבגדר חלום ולאחר מכן, היו מוכנים להתפשר. הבית הנכון הוא זה שמגיע לכם בזמן הנכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר