מאבקים בחריש

תושבים חילונים הפגינו נגד הגעת החרדים לעיר

ביום שישי הפגינו תושבים חילונים בחריש מול מוקדי מכירת דירות לחסידי 'תולדות אהרן' וקראו קריאות נגד התיישבות חרדית. דובר המחאה: "העימות רק נגד קבוצה קיצונית" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההפגנה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לפני מספר שבועות, דווח ב'כיכר השבת', כי התושבים החילונים בחריש קיימו כינוס חירום במרכז העיר, במחאה על כוונת קבוצות חרדים לקנות דירות בעיר.

בשבועות האחרונים גיבשה חברת ג'יי הנדסה, הבונה את פרויקט הדר חריש, עסקה למכירה של עשרות דירות לעמותה של חסידות תולדות אהרון. בפרויקט יש שישה בניינים הכוללים 120 יחידות דירות.

כזכור, העיר חריש נועדה במקור על ידי חלק מהיזמים להיות עיר חרדית, אולם השיווק החרדי לא צלח.

ביום שישי האחרון הגיעו תושבים חילונים להפגין מול מוקדי המכירה של הדירות וקראו קריאות נגד ההתיישבות החרדית בעיר. תיעוד מן ההפגנה הגיע לידי 'כיכר השבת'.

אילן אילוז מנכ"ל ג'יי הנדסה ויזמות בע"מ מסר ל'כיכר השבת': "אני מעריך את דרך הצורה המכובדת של המפגינים ואף נציג מטעמנו נפגש עימם. במדינה דמוקרטית אלחם על זכותם להמשיך להביע דעתם יחד עם זאת, זכותם של החרדים לקנות דירות אינה נופלת מזכותם של המפגינים".

לדבריו, "אני בטוח שבעוד שנתיים, שני הצדדים יהיו שכנים טובים ויפעלו יחד לשיגשוגה של חריש".

יוסי מזרחי, דובר המחאה החילונית, אומר ל'כיכר השבת' כי "העימות לא נגד דתיים וחרדים אלא רק נגד קבוצה קיצונית שלא מתאימים לאופי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר