איך לעבור את הביקור במוסך בשלום?

כאשר אתם מגיעים למוסך מדובר בהוצאה לא צפויה שיכולה לנוע בין מאות לאלפי שקלים. הידעתם כי חלק מההוצאות ניתן לחסוך אם תעשו מספר פעולות פשוטות ותקדישו לכך את היום?(רכב, שיווקי)

כיכר השבת | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: pexels)

קבלו מספר חוות דעת על תיקון גדול

במוסך טוענים כי הממיר הקטליטי שלכם לא עובד, אחרים מסבירים שהבעיה במערכת ההילוכים או אולי באגזוז. אינכם יודעים בוודאות איזה חלק לא מתפקד כראוי וגורם לרכב לקרטע. לכן, בתיקונים בעלות גבוהה יחסית מבצעים בדיקה נוספת. הדבר דומה לקבלת חוות דעת נוספת במקרים רפואיים. נמליץ בחום לבקר במספר מוסכים שונים גם אם תתבקשו לשלם על דיאגנוסטיקה.

פתחו את מכסה המנוע בכל מקרה

גם אם אינכם יודעים דבר על הדרך בה בנוי הרכב – פתחו את מכסה המנוע ובקשו להבין את מהות התיקון. תנו למכונאי להסביר לכם בדיוק מה לא פועל כראוי ברכב. כך, כאשר תעברו בין המוסכים השונים תצברו ידע שיכול לסייע לכם גם בעתיד כאשר הרכב מפסיק לתפקד. תוכלו גם לקרוא ברשת ולראות סרטונים ביוטיוב המסבירים את מהות התיקון שאתם צריכים, כמה הוא אמור לעלות? כמה זמן עבודה התיקון ומה עלות החלפים שיש להזמין?

גיליתם מה צריך לתקן – השוו מחירים

לאחר שאתם יודעים מה צריך לתקן ברכב, כדאי להתחיל בחיפוש אחר המוסך שיעשה את העבודה. נמליץ להגיע בימים שקטים יחסית במוסך כמו ימי שלישי או רביעי משום שבימים אלה הצעות המחיר עשויות להיות נמוכות יותר. בהצעת המחיר בקשו את המחיר לחלקים ולעבודה, בררו אם המוסך משתמש בחלפים חדשים, מקוריים, או חלקים משומשים או מיצרן חלפים שונה? אם הרכב שלכם חדש יחסית כדאי לבדוק אם הייתה "קריאת שירות" לחלק שאתם רוצים להחליף? יתכן ותוכלו לבצע את ההחלפה במחיר נמוך יותר או כחלק מקריאת השירות. כעת גיליתם היכן אתם רוצים לתקן את הרכב.

אם לא מאד דחוף לבצע את התיקון באופן מידי, נסו לבדוק האם אתם יכולים להזמין את החלקים בעצמכם באינטרנט מחנויות מקומיות או מעבר לים? חלק מהחלפים ניתנים לרכישה במחיר נמוך משמעותית מזה שמציע לכם המוסך.

בחרתם את המוסך ואפילו קניתם חלק מהחלפים - מה עושים עכשיו?

קבעו יום ושעה והישארו עם הרכב במוסך בזמן התיקון

הידעתם שמרבית התיקונים במהלך היום במוסך מתבצעים על פי סדר זה: האנשים שמחכים בפינת ההמתנה, האנשים המתקשרים פעמים רבות יותר למוסף ומעוניינים לדעת מתי הרכב מוכן? ואנשים שמסבירים כי מחר יהיו מחוץ לעיר ואולי יעשו את התיקון כבר במקום אחר. אם אתם יכולים להשאיר את הרכב ליומיים שלושה במוסך – סביר להניח שהתיקון לא יתבצע באופן מידי. לכן, חשוב להדגיש שזה רכב יחיד במשפחה ולבקש שהתיקון יתבצע כבר באותו היום.

מי משלם על התיקון?

אם התיקון של הרכב נבע מפגיעה בעקבות תאונה ויש לכם ביטוח מקיף תהליך בחירת המוסך יהיה שונה מעט. יש באפשרותכם לשלם השתתפות עצמית בלבד ולבקר באחד המוסכים הנמצאים בהסדר עם חברת הביטוח שמכרה לכם את פוליסת ביטוח הרכב.

תיקונים נוספים

חשוב לדעת כי ביום שאתם מגיעים למוסך לתקן את הרכב, המכונאי יציע לכם לבצע תיקונים נוספים. חלקם קשורים לתחזוקה השוטפת של הרכב ואחרים עשויים להיות תיקונים מיותרים שאינם מהותיים כרגע. כיצד תוכלו לדעת? שאלו על רמת התכיפות של התיקון ובדקו באינטרנט כמה קילומטרים הרכב יכול לנסוע לפני שעבר תיקון כזה? תוכלו לבחור גם לפי עלות התיקון: חלק מהתיקונים מינוריים ולא יקרים במיוחד כמו משאבות מים ודלק וניתן לבצעם ואחרים עשויים לעלות אלפי שקלים (כמו החלפת רצועת התזמון).

בדיקת הרכב לאחר התיקון

לאחר שהרכב תוקן אל תשלמו ותתחילו לנסוע הביתה. בקשו לבדוק את הרכב והסתובבו עמו בחנייה. אם מדובר בתיקון שניתן להרגיש בנסיעה מהירה בקשו מאחד מנציגי המוסך שיצטרף אליכם לנסיעה קצרה ברחובות מחוץ למוסך. מעבר לכך בקשו אחריות על התיקון והחלקים שהוחלפו. שמרו את הקבלה בתיקיה מיוחדת למקרה של תקלה עתידית וכן כדי להוכיח כי בצעתם את התיקון או החלפת את חלקי הרכב כאשר תמכרו אותו בעתיד.

לסיכום, ביקור במוסך אינו נעים אבל ניתן לעבור אותו בקלות ועם הוצאות נמוכות יותר אם תקדישו מספר שעות לבדיקת הצעות מחיר ובחינת הדיאגנוסטיקה של כל מוסך.

נסיעה בטוחה ונעימה!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר