לאחר שנות השכירות

עתירת "אור החיים" התקבלה: ישיבת "קול יהודה" - תפונה

תביעתה של עמותת "אור החיים" לפינוי ישיבת "קול יהודה" מהמבנים שלה ברחוב בן זומא בבני ברק, התקבלה בבית המשפט. בנוסף, "קול יהודה" תשלם 1,085,000 שקלים - לפני הוצאות משפט (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המתחם ברחוב בן זומא (צילום: גוגל מפות)

פרסום ראשון: עמותת מוסדות חינוך "אור החיים" שכרה לאורך תקופה של כ-15 שנים מתחם מבנים, בן עשרות אלפי מטרים רבועים, הנפרשים על קרקע בגודל של כ-6 דונם, לעמותת 'מרכז להפצת אורייתא קדישתא - ישיבה גבוהה קול יהודה'.

עמותת 'אור החיים', עוסקת בקירוב לבבות וחינוך תורני, ומפעילה את מוסד הלימודים הגדול ביותר לבנות במגזר החרדי-ספרדי. בבעלותה ובחזקתה מבנים רבים, בהם היא מאפשרת לעמותות שמקדמות את מטרותיה, לפעול.

(צילום: גוגל מפות)
(צילום: גוגל מפות)

בין היתר השכירה "אור החיים" מבנים במתחם החינוך ברחוב בן זומא בבני ברק, לעמותת "קול יהודה" בראשות הרב עובדיה פטל.

לפי התביעה שהגישה, בסיום תקופת השכירות ולאחר ש"אור החיים" נוכחה לדעת ש"קול יהודה" לא מקדמת מטרותיה כבעבר, ופחת מאוד מספר התלמידים בה, פנתה "אור החיים" בכדי שתפנה את הנכס, אך "קול יהודה" סירבה לכך.

בנוסף, גילתה "אור החיים", כי "קול יהודה" משכירה את המקרקעין לצדדים שלישיים, בניגוד מפורש וחזיתי להסכמים בין הצדדים, למטרות שאינן תואמות את מטרות "אור החיים".

(צילום: גוגל מפות)
(צילום: גוגל מפות)

"אור החיים" פנתה לבוררות בפני בית דין צדק שזהותו הוסכמה בין הצדדים, בכדי להביא לפינוי המקרקעין, אך, לטענתה, "קול יהודה" עשתה ככל יכולתה על מנת לחמוק מן הדין תוך סיכול הליך הבוררות ולכן ניתן ל"אור החיים" היתר לפנות לערכאות אזרחיות.

השבוע, כך נודע ל"כיכר השבת", ניתן פסק הדין במסגרתו התקבלו כל טענותיה של "אור החיים". השופט עמית יריב, מבית משפט השלום בתל אביב, התייחס בפסק דינו, בין היתר, לכך שהנתבעת, "קול יהודה", לא הכחישה את תוקפו המשפטי המחייב של ההסכם בין הצדדים ואין בסיס לסירובה לפנות את המקרקעין.

כמו כן, נמצא כי "קול יהודה" הפרה את ההסכמים בין הצדדים מאחר והשכירה חלקים מן המושכר לצדדים שלישיים, תוך שהיא גובה מהם דמי שכירות בסכומים גבוהים ומתעשרת שלא כדין.

(צילום: גוגל מפות)

השופט דחה טענתה של "קול יהודה" כי "אור החיים" ידעה שהיא משכירה את המושכר לצדדים שלישיים, וגם אם הייתה מוכחת בפניו אותה "ידיעה" שהרי שספק אם יש בכך כדי לתקן את ההפרה. בנוסף, נדחו יתר טענות "קול יהודה" בכל הנוגע לקיומם של הסכמים קודמים וצוואה, שכן נורמה מאוחרת גוברת על נורמה מוקדמת, ולכן יש להתייחס להסכם השני, ולא לכל התחייבות הקודמת לו.

סוף דבר, תביעתה של "אור החיים" התקבלה במלואה ולצד הצו לפינוי הנכס עד ליום 1.9.2019 חויבה "קול יהודה" לשלם לתובעת סך של 1,085,000 שקלים, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, וכן ניתן ל"אור החיים" היתר לפיצול סעדיה בגין הנזקים שטרם התגבשו במלואם במועד הגשת התביעה, לאמור "אור החיים" יכולה להיפרע מ"קול יהודה" גם בסכומים נוספים.

כמו כן, הושתו על "קול יהודה" תשלום הוצאות בסך 15,000 שקלים ושכר טרחת עורכי דין בסך 50,000 שקלים.

יצוין, כי התובעת, עמותת מוסדות חינוך אור החיים בבני ברק, מיוצגת על ידי עורכי הדין דיבון פרקש ודור סגל ממשרד עורכי הדין צברי פרקש ושות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר