הסיכונים הבריאותיים בלבישת מכנסיים כמה ימים

יש אנשים שטוענים כי לבישת מכנסיים יותר משלוש פעמים - היא חטא שאסור לעבור עליו. אחרים לובשים זוג אחד של מכנסיים במשך 10 ימים. האם יש בכך סיכונים בריאותיים ומתי באמת צריך לכבס? (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אז כמה פעמים ניתן ללבוש זוג מכנסיים לפני שזורקים אותו לתוך סל הכביסה? הדעות חלוקות. יש אנשים שטוענים כי לבישת מכנסיים יותר משלוש פעמים - אסורה לגמרי. אחרים לובשים זוג אחד של מכנסיים במשך 10 ימים, לפני הכביסה. מעטים מאוד, כמו המנכ"ל של חברת ליוויס, צ'יפ בורג, נמנעים מכיבוס בגדיהם באופן כללי, כדי לא לפגוע באיכותם.

בהתחשב בכך שגופכם משיל יותר מ-30,000 תאים בכל יום, זה די מטריד לחשוב על מה שאורב לכם מתחת לפני השטח. לכן, החלטנו לבדוק אם כל העור המת והחיידקים האלה יוצרים בעיות בריאותיות.

אבל קודם כל, כמה פעמים אנשים לובשים מכנסיים לפני כביסה?

כ-63% מקוראי האתר "בריאות הגבר" אמרו כי המכנסיים שלהם נמצאים בשימוש לפחות ארבע פעמים, לפני הנקיון שלהם, על פי סקר שנערך בטוויטר. 37% הנותרים והמפתיעים טענו שמעולם לא לבשו מכנס יותר משלוש פעמים לפני הכביסה.

"פעם אחת היא התשובה הנכונה היחידה, במיוחד אם משתמשים בכל סוג של תחבורה ציבורית", אמר משתמש אחד בטוויטר.

מדהים. רוב האנשים לבשו את מכנסיהם במשך זמן ארוך למדי. למעשה, 23 אחוזים הודו כי לבשו את מכנסיהם לפחות 10 פעמים לפני שטיפתם.

בסדר, אבל האם זה סיכון בריאותי ללבוש מכנס 'מלוכלך'?

לבישת מכנסיים מלוכלכים יותר מ-10 פעמים מבלי לכבסם, נשמעת כמו משהו שאסור לעשות. עם זאת, הסיכוי שלכם לפתח זיהומים חיידקיים הוא נמוך למדי, אומר ד"ר סטיב שו. "העור הוא מחסום די טוב מפני זיהומים", הוא אומר לאתר "בריאות הגבר". רוב הגברים הבריאים לא צריכים לדאוג אם הם לא עושים כביסה.

עם זאת, אנשים עם אקזמה, פצעים פתוחים, או אפילו רק עור יבש - נוטים יותר לפתח זיהום בקטריאלי, אומרת ד"ר אדריאן האפטון.

אז, לאחר כמה פעמים באמת צריך לכבס את המכנסיים?

לדברי האפטון, אין הנחיות רפואיות המפרטות כמה פעמים בגדים צריכים להיות מכובסים, אז זה באמת תלוי בהעדפה אישית. המומחית לניקוי, ג'ולי קר, ממליצה על שטיפה לאחר כל 5-10 לבישות. אם אתם באמת רוצים לשמור על אריכות הימים של המכנסיים שלכם, תמיד הפכו אותם כלפי פנים וכבסו אותם ביד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר