"חילול ופגיעה"

מזעזע: כלבים מטילי אימה מסתובבים בקברים בהר הזיתים

תופעה מטרידה במיוחד מתרחשת בזמן האחרון בקברים שעל הר הזיתים: כלבים המשוטטים בחופשיות מטילים אימה על הבאים להתפלל בקברי יקיריהם - ואף נכנסים לתוך חלק מהם (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכלב בתוך הקבר (צילום: באדיבות המצלם)

חשיפה: פניות רבות הגיעו לאחרונה למערכת 'כיכר השבת', שעניינן אחד: כלבים מגודלים המסתובבים חופשי ברחבי הר הזיתים בירושלים, מפחידים את הבאים להתפלל בקברי יקיריהם ואף נכנסים לתוך חלק מהקברים.

תיעוד מטריד במיוחד חושף, כיצד כלבים מצליחים להשתחל לתוך קברים ולשהות בתוכם זמן ממושך. לעתים הם אף מפתיעים את באי המקום, שנחרדים לגלות כלבים היוצאים מתוך קברים - מחזה מבעית לכל הדעות.

מתברר שזו תופעה המתרחשת מזה מספר חודשים, כשבני המשפחות הבאים לתפילה על קברי יקיריהם בהר הזיתים נתקלים בכלבים האימתניים המסתובבים בין הקברים.

מי שתיעד את הכלבים הוא יהודה ברויר, שבשיחה ל'כיכר השבת' מתאר: "הגענו ביום שישי עם כל המשפחה לקבר של אבי זצ"ל, והנה כלבים יושבים בתוך הקבר. קשה להעביר במלים את עוצמת הזעזוע שלנו".

פתח שנפער בקבר, ממנו מציץ אחד הכלבים

"רוב בני המשפחה שלנו עזבו באופן מיידי את המקום, בלי להתפלל על הקבר - בגלל הפחד", מוסיף יהודה. "אני חזרתי למקום למחרת, ושמעתי מאנשים נוספים כי הדבר הפך למטרד של קבע. צילמתי את זה, כדי שמישהו אולי יטפל בזה".

מלכי ש. שביקרה לאחרונה בהר ונחשפה אף היא לתופעה, מסכמת בחלחלה: "זה חילול ופגיעה בנפטרים - ומישהו חייב לטפל בזה באופן מיידי".

ממועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אנו לא מכירים תופעה של כלבים משוטטים בהר הזיתים. אנו נמצאים הרבה מאוד בהר, גם ביום וגם בלילה, ולא נתקלנו בתופעת כזאת".

"להר מגיעים בכל יום עשרות משפחות, לאזכרות, ואלפי אנשים פוקדים את ההר בעשרות הילולות ואירועים שמועצת בתי העלמין מארגנת במהלך השנה" - מוסיפים במועצת בתי העלמין ואומרים כי הם לא שמעו על הכלבים המשוטטים מאף אחד מהבאים להר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר