הבחורים המומים

דרמה בישיבה הוותיקה: הר"מ עזב במפתיע

הר"מ הנערץ מישיבת 'באר יעקב' החליט בהפתעה גמורה לעזוב את הישיבה, ולערוק לישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל. בחורי הישיבה אומרים ל'כיכר' כי הם המומים מהעזיבה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב רפאל זליבנסקי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הגאון רבי רפאל זליבנסקי, ששימש ב-12 השנים האחרונות כר"מ ב'וועד שני' בישיבת באר יעקב, החליט לערוק לישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל, ולכהן שם כאחד מראשי הישיבה.

בז'רגון של עולם הישיבות, המעבר הוא דרמטי ומעורר אמוציות, בין היתר משום שהרב זליבנסקי היה נחשב כר"מ אהוד ונערץ, ועזיבתו משרה אווירה של הלם בישיבה.

הרב זליבנסקי גדל והתחנך אצל אביו הגדול, הגאון רבי חיים זליבנסקי זצ"ל שהיה מראשי ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות. בבחרותו הוא עשה חיל בישיבת פוניבז' והיה נחשב כ'עילוי' וכבשורה הבאה בעולם הישיבות.

שנים ספורות לאחר חתונתו נקרא הרב זליבנסקי על ידי דודו הגרמ"ש שפירא זצ"ל לבוא וללמד בישיבה. בתחילה שימש כ'משיב', עד שנקבע כי יהיה הר"מ של בני הוועד השני בישיבה.

"במשך השנים", מספר ל'כיכר' אחד מתלמידי הישיבה, "הרב זליבנסקי נחשב כעילוי, אך לא הצליח להיטמע בישיבה, מכיוון שהוא לא למד בישיבה ולא הצליח לסגל לעצמו את ה'גינונים' המיוחדים של ה'באר יענקברס', אך בכל זאת הוא הצליח ליצור לעצמו קבוצת תלמידים".

התלמיד ממשיך ומספר: "בשנים האחרונות משמש ר' רפאל כר"מ רק בתקופת החורף, ואילו בקיץ הוא מלמד בישיבה קטנה בבני ברק. היינו בהלם כששמענו שהוא עוזב. אנחנו לא יודעים בדיוק מהי הסיבה."

אחיו של הגר"ר, רבי יעקב זליבנסקי, משמש גם הוא כמגיד שיעור בישיבה, ואף מתגורר בקרית הישיבה עקב קרבתו הגדולה למשפחת ראש הישיבה זצ"ל. האח הגדול במשפחה, הגר"א זליבנסקי, ירש את מקום אביו בישיבת 'מאור התלמוד'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר