סערה באשדוד

האם הנציג האגודאי יזם אירוע באולם עירוני מחלל שבת?

לאחר שיזם אירוע במשכן לאומנויות הבמה העירוני באשדוד, עליו דווח כי קיים חילולי שבת רבים במקום, מיהרו בלשכת נציג גור יחיאל וינגרטן להבהיר: "המקום אינו מחלל שבת" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות)

אירוע עירוני שצפוי להיערך בעוד יומיים על ידי האגף לפעילות רוחנית באשדוד (השם העדכני של האגף לתרבות תורנית), בראשה עומד סגן ראש העיר ונציג גור במועצת העיר יחיאל וינגרטן, מעורר סערה גדולה בעיר.

הסיבה לסערה: האירוע נועד להתקיים במשכן לאומנויות הבמה העירוני, אשר אודותיו נטען לא אחת כי הוא מחלל שבת בהכנות לוגיסטיות שמתקיימות במקום בעיצומה של השבת, לקראת מופעים שמקיים המשכן במוצאי שבתות.

אלא שהבוקר נתלה בבתי הכנסת באשדוד מכתב מפתיע מלשכת וינגרטן ובו נטען כי המשכן לאומנויות הבמה אינו פועל בשבת, וכי האירוע המתקיים בשבוע הקרוב אושר על ידי וועדת הרבנים המקומית.

עוד נכתב במכתב: "לאחרונה הבהירו בפנינו שיעמדו על כך שאף הפעילות הטכנית של גופים חיצוניים השוכרים את המקום לא יתחילו בפעולות לפני צאת שבת קודש".

עם זאת, מצוין במכתב כי "באחד מפרסומי העירייה פורסם בטעות על אירוע שיתקיים טרם צאת השבת, בפרסומים מאוחרים התקלה תוקנה".

ל"כיכר השבת" נודע כי גם בחודשים הקרובים צפויים להתקיים במשכן לאומנויות הבמה אירועים שמתחילים בסמיכות קצרה יחסית למועד צאת השבת, ואשר בעבר באירועים שהתקיימו במועד צמוד כזה לשבת היו עדויות על חילולי שבת בהכנות הלוגיסטיות במקום.

הכדור חוזר אם כן לנציגות החרדית המקומית ולפעילי השבת באשדוד שיידרשו עתה לעקוב ולוודא שבאירועים אלו לא יישנו חילולי השבת וכפי שהובטח.

'כיכר השבת' פנה לאברהם קלמן רוזנבוים ראש לשכתו של וינגרטן שהגיב: "תכתוב שאני באירוע ולא יכול להגיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר