בלעדי • האזינו

הרב הראשי: "יש בישראל כפייה אנטי דתית"

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לטענות כי בישראל יש כפייה דתית והתבטא: "אנחנו לא עושים כפייה דתית. פה, במדינה, יש כפייה אנטי דתית" • האזינו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לטענות כי בישראל יש כפייה דתית והתבטא: "אנחנו לא עושים כפייה דתית. פה, במדינה, יש כפייה אנטי דתית".

במהלך שיעור שמסר הרב הראשי בירושלים, התייחס הרב לנושא חטיפת ילדי תימן ואמר: "היו מאבקים מתחילת קום המדינה, היו מאבקים עם הציוניות החילונית בצורה נוראה. הם רצו להעביר את כל היהודים על דתם.

"הייתה להם שיטה, כל התימנים שהגיעו עם סימנים, עם הפאות, הם חתכו אותם. בצורה נוראה. חטפו ילדים, כדי לחנך אותם בקיבוצים, שיהיו חילוניים. הייתה כאן מטרה: להעביר על הדת. היה מצב מבחינת דת - קשה מאוד".

הראשל"צ התייחס לבעלי התשובה בישראל, והעובדה כי בעלי התשובה התרבו מאז מלחמות 'ששת הימים' ו'יום הכיפורים': "ירושלים הייתה מופגזת, היו נסים. אז התחילו אנשים לחזור בתשובה. עד אז, כמעט לא היו בעלי תשובה.

"מאז התחילו לראות בעלי תשובה. מלחמת יום הכיפורים. היום ב"ה יש מאות אלפים, יותר ממיליון שחזרו בתשובה. נפתחו העיניים של האנשים, התחילו לראות נסים ונפלאות, שיש בורא לעולם".

באשר לטענות על כפייה דתית בישראל, התבטא הרב הראשי: "אני הייתי בבסיס משמר הגבול, יש שם חיילים. הרבה מהם באו ישבו אצלי בדרשה, בלי כיפה ישבו. אנחנו לא עושים כאן כפייה דתית, פה במדינה יש כפייה אנטי דתית. תגיד להם להשים כיפה? לא אמרתי להם כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר